Senaste nytt

Använder du underhållningssystemet på långflygningar?

Jag läste en kommentar på vår Facebook sida: "Vem använder IFE idag - alla har ju datorer och läsplattor...". För mig stämmer det till 98% - jag tittar bara på kartan för att se var jag är :)

IFE står för InFlight Entertainment och brukar innebära en 8-12" skärm framför dig med fjärrkontroll. Filmer, musik och ibland även live TV och spel etc.

Använder du IFE på långflygningar?
Om ja - är det filmer du tittar på? Om nej - hur underhåller du dig själv?
 

Stefan62

Medlem
Jag tittar uteslutande på kartan och inget annat, dvs jag använder egentligen inte IFE:en.

Flygningen i sig är ju underhållande på ett eller annat sätt samt att jag försöker prova de drycker som erbjuds!
 
Personligen älskar jag när det är tyst och jag får en chans att läsa i fred! Har alltid med mig spännande läsning på resorna. Kan sitta i tysthet i flera timmar och bara njuta av lugnet. Får inte så mycket lugn i vardagen nuförtiden :)
 

widde

Medlem
endast för kartan. Jag tittar på någon form av skärm större delen av de vakna timmarna på dygnet. Kan vara skönt att inte göra någonting lite då och då.... :)

Krisar det så använder jag iPaden för lite serier...
 

Magino

Medlem
Själv är jag en stor användare av IFE när jag är ute och flyger. Använder den för att se på filmer och serier när jag är vaken och sedan somnar jag till kartfunktionen.

Jag har nästan alltid ipaden och datorn med mig med filmer och serier som backup om det inte skulle finnas något som lockade en på IFEn. Tycker det är skönare att titta på den inbyggda skärmen så man slipper ha så mycket grejer framme och minska risken att någon spiller ut en drink över sin elektronik.
 
Jag går igenom utbudet för att se om det finns något intressant som jag inte vill missa, om man hela tiden bara kollar på egna grejor så är det lätt att missa något som kan vara riktigt bra. Annars är kartan ovanligt underhållande, i alla fall när man flyger över land och det är relativt klart ner.
 
Jag använder IFE för att titta på nya filmer som jag inte haft tillfälle att se på bio. Under måltiden lyssnar jag på musik.
Har alltid med mig en bok om filmutbudet inte faller mig i smaken.
 
Själv är jag en stor användare av IFE när jag är ute och flyger. Använder den för att se på filmer och serier när jag är vaken och sedan somnar jag till kartfunktionen.

Jag har nästan alltid ipaden och datorn med mig med filmer och serier som backup om det inte skulle finnas något som lockade en på IFEn. Tycker det är skönare att titta på den inbyggda skärmen så man slipper ha så mycket grejer framme och minska risken att någon spiller ut en drink över sin elektronik.

+1, med undantag för kartfunktionen som jag sällan använder.
 

FlyingFire

Medlem
Jag gillar IFE, jag slipper ha för många saker framme, har jag tur finns det filmer/serier jag inte sett och skulle missa om jag inte såg dem på flyget. Kollar på kartan mellan varven och har alltid med mig en bok att läsa om jag blir för trött i ögonen av skärmen.
 
Toppen