Senaste nytt

Förslag på lyxhotell i Bangkok?

johisco

Medlem
Men är tveksam... Har kikat runt och försökt kolla upp bl.a. Peninsula, St Regis och Mandarin Oriental. Kanske St Regis men övriga två känner jag mig tveksam till. Verkar ju som man måste punga ut rätt rejält för att få en svit om det ska vara bra. Billigaste rummen ser tråkiga ut och verkar inte ha balkong. Mandarin Oriental lockar inte alls...

Kanske värt att kliva ner till typ klassen under dessa hotell och köra en svit istället för samma pris som man får ett "vanligt" rum på de ovan? Typ W, Sofitel, Westin eller Kempinski?

Någon med erfarenhet kanske har några tips? :)
 

d99mlu

Medlem
Hade valt MO för atmosfären. Mandarin-rum har balkong.

Tycker dock att St. Regis ligger lite bättre till för shopping och nöjen, men det beror såklart på vad man ska göra i staden.

Har bara ätit på Peninsula (finns en gratisbåt över floden från MO), men det hade gått bort för mig bara på grund av läget på fel sida av floden.
 

pep

Medlem
Mandarin Oriental! Der er INGEN sammenligning. Atmospfære, historie, lokalitet, usdsigt, service, rustikke møbler, etc. etc. Selv priserne er rimelige... tag hotel-båden over på den anden side af floden en gang imellem til en middag. Og se hjem til Oriental ..hvor du bor...
 

Miljon3

Medlem
Kommer inte ihåg vad den heter men det finns ett hotell ganska nära mandarin oriental i ett ganska högt hus med en resturang på taket. Som är bra och Max 3000:-
 

PYRZ

Medlem
Bodde på St Regis för några veckor sedan... Visst, läget är bra, speciellt med egen "brygga" till skytrain men jag var inte imponerad av servicen. Blev uppgraderad till sk metropolitan suite med noll utsikt och väldigt opersonliga rum. Om du inte har SPG status skulle jag rekommendera annat.
 

HON-II

Medlem
St Regis BKK har mkt fina sviter med utsikt över stadens hästkapplöpningsbana. Sov- och badrummen has en spektakulär utsikt. På söndagar är det rätt så trevligt att se kapplöpningarna ”live” från fönstret. Jag har bifogat några bilder som visar utsikten från dessa rum (tagna i år). På det hela taget är St. Regis f.n. en av prestigeadresserna i Bangkok, och hotellet är mycket populärt bland Bangkokbefolkningen för fester och sammankomster. Den italienska restaurangen på bottenvåningen är en av Bangkoks bästa.

StR BKK-utsikt.jpg
Utsikt från en svit i St. Regis

StR-BKK-utsikt.jpg

Hästkapplöpning på en söndag - utsikt från St. Regis

StR-BKK-utsikt-III.jpg
Utsikt från ett av rummen mot poolen


StR-sovrum.jpg
Sovrum i en av St. Regis-sviterna

StR-utsikt-IV.jpg
Utsikt från sovrummet, St. Regis

StR-BKK-I.jpg
Utsikt från ett vardagrum i en av sviterna, St. Regis

StR-BKK-II.jpg
Utsikt från ett vardagrum i en av sviterna, St. Regis

StR-vardagsrum.jpg
Vardagsrum, St. Regis

StR-badrum.jpg
Utsikt från ett badrum, St. Regis

StR-badrum-II.jpg
Utsikt från ett badrum, St. Regis


I närheten av St. Regis finns Grand Hyatt Erawan för den som vill partaja. Diskoteket i bottenplanet tillhör en av Bangkoks mer ”ökända” adresser (vilket inte minst märks i hotellets swimmingpool dagen efter). Trots nyrenovering är rummen i Grand Hyatt mycket små och trånga. Det finns inte heller så många sviter i hotellet, så de är för det mesta fullbokade (så ingen nytta av hög Hyatt-status på denna adress….).


Jag tycker att det som verkligen sätter ger lite karaktär över en vistelse i Bangkok är utsikt över floden, och det finns ett antal hotell med rum som har fin flodutsikt. Självklart är Oriental ett sådant hotell. Sikta i så fall på sviterna som är på kortsidan högt uppe i den nya byggnaden (dessa rum har även balkong mot floden). Jag har bifogat en del bilder från en sådan svit.
Oriental-I.jpg
Hall, Oriental

Oriental-II.jpg
Vardagsrum, Oriental

Oriental-IV.jpg
Vardagsrum, Oriental

Oriental-VI.jpg
Utsikt från vardagsrum + balkong, Oriental


En annan favorit med mycket fin flodutsikt är Shangri-la. Många av sviterna har en mycket fin utsikt från vardagsrummet och även badrummet.

SgL-vardagsrum.jpg
Utsikt från ett vardagsrum, Shangri-La

SgL-III.jpg
Utsikt från ett sovrum, Shangri-La

SGL-IV.jpg
Utsikt från ett badrum, Shangri-La

SgL-vardagsrum-II.jpg
Utsikt från ett vardagsrum, Shangri-La

SGL-VII.jpg
Utsikt från ett vardagsrum, Shangri-La

SGL-sovrum.jpg
Sovrum, Shangri-La

SGL-VIII.jpg
Balkong, Shangri-La


Peninsula har också rum med fin flodutsikt. Min rekommendation är rummen högt uppe med balkong. Rummen har några år på nacken, och en del är rätt så slitna. Poolområdet på Peninsula är litet och trångt och därför rätt så trist.


Bland de nya hotellen har Siam Kempinski ett stort poolområde inom gården. Rummen är nya och rätt så fräscha. Jag har bifogat bilder på en svit i hotellet. Siam Kempinski ligger precis intill ett stort shoppinggalleri, och det är ibland mycket, mycket svårt att få en taxi från hotellet.

Kempinski-I.jpg
Utsikt från en av sviterna, Kempinski

Kempinski-II.jpg
Vardagsrum, Kempinski

Kempinski-III.jpg
Vardagsrum, Kempinski

Kempinski-IV.jpg
Sovrum, Kempinski


Ett annat elegant hotell i Bangkok är Sukhothai som tillhör Leading Hotels of the World. Hotellet har många stora sviter med fina traditionella Thai-detaljer och ett mycket fint poolområde.

Sukhothai-II.jpg
Sovrum, Sukhothai

Sukhothai-III.jpg
Utsikt från en av sviterna, Sukhothai

Sukhothai.jpg
Inredningsdetalj, Sukhothai
 

swede77

Medlem
Lätt Mandarin Oriental, pga en kombination av atmosfär, historia, afternoon tea, cigarrlounge, läge vid floden, LV shoppen utanför, bra mat. Som sagt det finns bättre moderna lyxhotell upplevelser, men en kombo av det ovannämnda gör det till ett lätt val i mina ögon. Dock har jag en förkärlek till kolonialhotell.
 
Toppen