Senaste nytt

Göteborg-Houston 27-31 Augusti

Mycket hastigt påkommen resa! Hoppas någon kan hjälpa för jag hittar inget intressant alls just nu när jag kollar...

  • Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
  • Var är din destination? Houston
  • När vill/behöver du resa ut? 27:e augusti - 1 dag (kvällen 26:e med övernattning funkar)
  • När vill/behöver du komma hem? Jag måste vara på kontoret tisdag morgon 1 september
  • Hur länge vill du vara borta?
  • Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  • I vilken kabinklass? 1:a hand Business class, 2:a hand Premium Economy
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Oneworld
  • Vad är din budget? (per person) max 20.000 SEK
  • Vad är det viktigaste för dig? Att få resa :)
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
 
Jag hittar inget som uppfyller dina krav, men om du kan tänka dig att kompromissa finns några alternativ:
1. Två separata biljetter, Göteborg <-> Chicago i businessclass (SAS och Virgin Atlantic) för ca 16000 SEK och sedan separat biljett Chicago <-> Houston.
2. Är du inte sugen på att prova SAS nya hype:ade direktlinje mellan Stavanger och Houston? Många på det här forumet kommer att bli mäkta avundsjuk på dig om du testar den! Du kan åka den tur-och-retur för ca 23500* SEK och jag tror att den ger ganska mycket miles, ifall du vill börja samla Star Alliance-poäng. Ett billigare alternativ är att ta utresan i ekonomiklass (via Chicago; den transatlantiska sträckan börjar på förmiddagen så det finns nog inget behov av att ligga ner och sova) och hemresan med direktflyget Houston -> Stavanger i businessklass och då hamnar du på ca 16100* SEK.

*Det finns speciella villkor som jag kan informera dig om ifall du är intresserad.
 
Absolut intressant idé med guldkort direkt på SAS (har bara Silver nu) och flyga Stavanger-Houston. Dock skulle jag behöva denna resa på Oneworld för att säkra upp Platinum nästa år och kanske göra ett frösök till Executive Platinum senare i år.
 
Toppen