Senaste nytt

Inga poäng eller status vid bokning av hotell med Via Egencia?

Jag frågade Via Egencia om min SPG status gäller och om jag får statuspoäng om jag bokar hotellnätter via dom. Detta är svaret jag fick:

Angående bonuspoäng på hotell. Tyvärr, på de hotell som vi har specialpris på, där ger inte hotellen bonuspoäng till dig som boende. Utan det är företaget som får ta del av fördelen med att du bokar ett billigt och bra hotellrum.

Jag förstår att avtalspriserna innebär något billigare hotell men för mig är det rätt viktigt med SPG statusen; särskilt eftersom dessa bokningar skulle göras via min egen firma.

- Vad är era erfarenheter kring statuspoäng och hotellbokningar via affärsresebyrå?
 

agehall

Medlem
Behöver jag ens säga vad jag tycker om resebyråer..? :)

Jag har nog faktiskt aldrig bokat rum på en hotellkedja via en affärsresebyrå. Jag vet inte ens om jag kan se fördelen då jag har svårt att tro att de skulle vara speciellt mycket billigare än om jag bokar via kedjans egna hemsida.
 

Magnus_K

Medlem
Det roliga är att om man hittar ett bra pris via en Expedia, Egencia etc och kontaktar hotellet direkt så matchar dom priset.
Vet inte hur många ggr jag gjort det och funkat varje ggn :)
 

jonten

Medlem
Använder samma resebyrå, aldrig haft problem att få poäng. De har tre priser mot mig, statliga avtal, deras avtal och "ordinarie pris". Alla ger poäng, dock är de dåliga att på att lägga in medlemsnummer i bokningen. Flyg/tåg gör de det slaviskt med men si och så med hotellen.
 

henrik l

Medlem
Brukar alltid kolla mot Via E, respektive hotellets hemsida där man ofta kan söka på "governmental rate" och då blir det i princip ingen större skillnad.
 
Toppen