Senaste nytt

10 minuter resa till Göteborg tar mer än 60 minuter.

011430121

Medlem
Har bokat tåg till Göteborg denna gång, anledningen är att imorgon skall vi ha konferens med jobbet och åker själv idag för några möten, gemensam resa hem på fredag.
Åkte från Stockholm 06.06 tåget gick i tid och är ett direkt tåg utan några stopp. Fick frukost, tidningar, och en trevlig tågvärd.
Ankomst enligt tidtabell 08.55. Ca 10 minuter innan ord ankomst tid så meddelas att det är stopp på banan på grund av gårdagens väder, och detta stopp kommer att bli ca 15 minuter.
Var 5 minut informeras vi om att prognosen är ändrad till att man inte vet hur lång tid det kommer att ta.
Man serverar gratis kaffe i Bistron, men jag trodde att det ingick i 1:A klass biljetten.
Nu meddelas det att ett spår kommer att öppnas, men det är många tåg före oss och på det andra spåret som skall växelköras, samt att arbetsfordon skall bort från spåret.

Nu har vi stått här i 75 minuter och har fortfarande 10 minuteter till Göteborg C
Har gjort många inlägg på BC men detta är min första reserapport och dessutom live!
 
Sånt där kan självklart göra en frustrerande kan jag förstå. Nu va det ju tur att godståget som spårade ur på Stockholm C i natt inte gjorde det typ 300 meter tidigare mitt ute på centralbron. Då hade vi haft stopp kan jag lova er :p
 

SvartMjolk

Medlem
Händer tyvärr alldeles för ofta. Jag har varit med om det många gånger. En gång var vi 100 meter från perrongen och fick stå i 55 minuter. Den var jobbig. Ju närmare man är målet dessto jobbigare känns det för mig iaf:)
 

David

Medlem
Jag vet hur du känner dig, hade inte direkt de smidigaste resorna t/r Stockholm när jag skulle upp på juliträffen på Monks...
 

011430121

Medlem
Jag vet hur du känner dig, hade inte direkt de smidigaste resorna t/r Stockholm när jag skulle upp på juliträffen på Monks...
Jag tänkt på dig, jag åkte själv samma dag som dig Stockholm-Göteborg men jag åkte runt klockan 8,20 kom ner enligt tidtabell, men hem resan blev 15 min sen på lördagen.
 

011430121

Medlem
Hur slutade detta?
När jag satt på tåget läste jag SJ resepolicy, om tåget var mer än 60 minuter försenad och inte SJ hade förorsakat förseningen skulle man få 25 % av biljettpriset, det visade sig att ett träd hade fallit över spåren, så det var ju inte SJs fel.
Jag fyllde i en blankett som finns på SJ.se när jag satt på tåget, och igår kom ersättning på 100% av biljettpriset. Tackar och har lite dåligt samvete, men det är på väg att gå över.
 
Toppen