Senaste nytt

Boka säte i One World när man flyger med olika bolag

Sofia

Medlem
Jag har en bokning med olika OW-bolag men alla är bokade tillsammans och har ett gemensamt bokningsnummer.
Dock funkar det inte att logga in på respektive bolags webbsida och boka säte. Finns det någon sida hos ett bolag inom OW som tillåter platsbokning för olika bolag?
Jag flyger med Finnair, Malaysian, Qantas och JAL
 

Sofia

Medlem
Hmm, vet inte, det är Dr. Miles som gjort bokningen. Tror det är US Airways eftersom det är en USDM-bokning. Dock går det bara att se bokningen via deras hemsida, inte fixa och greja. Ska prova ditt QR-tips :)
 

doc

Medlem
Ah, US Airways bokningar inom oneworld har jag ingen erfarenhet av, men hoppas det funkar. Håller mina tummar.
 

AABack2ARN

Medlem
Är detta bokat i Amadeus (antar att svaret är nej) eller Sabre, eller använder sig US av något eget system för USDM-bokningar?

Det gäller att hitta motsvarande Amadeus-bokning för att kunna välja plats på Qantas och Finnair. Ett sätt som skulle kunna fungera (det gör det med vissa AA-bokningar) är att kolla upp på bokningen på BAs hemsida och se om du kan se ett Amadeus-nummer. För AA-bokningar i Sabre kan nämligen BA automatiskt länka ihop det med Amadeus-numret i vissa fall.
 

Magino

Medlem
Jag skulle ringa USDM och be om varje flygbolags egna bokningsreferens. Du har fått US Airways referens och den kommer inte fungera hos de andra som du redan märkt.
 

ACervin

Medlem
Gör som @Magino föreslår. Men jag drar mig till minnes att dr Miles har tipsat om Saudias hemsida för att kolla sin USDM bokning. Dock osäker om du kan får upp de andra flygbolagens referensnummer där. Kan vara värt en koll, går fortare än att ringa.
 

rlager

Medlem
Gör som @Magino föreslår. Men jag drar mig till minnes att dr Miles har tipsat om Saudias hemsida för att kolla sin USDM bokning. Dock osäker om du kan får upp de andra flygbolagens referensnummer där. Kan vara värt en koll, går fortare än att ringa.
De andra bolagens referensnummer ser du numera enkelt genom att logga in på manage my trip på usairways.com
 
Toppen