Senaste nytt

Nytt samarbete mellan SAS och American Express?

charlesswe

Medlem
Önskar att de skulle fix dem enkla detaljerna först, som att 2-4-1 vouchern skulle gälla till nästa kalenderåret och att det går att boka *A flighter med den... Har ringt flera gånger till kundtjänsten och har berättat problemet i detalj men de verkar inte vakna upp...
 

Randy Marsh

Medlem
Önskar att de skulle fix dem enkla detaljerna först, som att 2-4-1 vouchern skulle gälla till nästa kalenderåret och att det går att boka *A flighter med den... Har ringt flera gånger till kundtjänsten och har berättat problemet i detalj men de verkar inte vakna upp...
Det är ju inte helt orealistiskt, här i Norge är det ju så sedan ett par månader tillbaka. 2-4-1 gäller för *A (inkl first class) och vouchern gäller från intjäningsdatum + 12 månader. Fast här är det ju DNB som har hand om AMEX, så det blir lite annorlunda.

Å andra sidan kan man fråga sig om de verkligen går ut med en pressrelease i DI för en sådan liten "detalj" som användningen av 2-4-1-vouchern?
 

Dr. Miles

Expert
I Norge finns det flera nivåer av SAS American Express kort och förmåner är baserade på vilket kort och hur mycket du har spenderat.
Det kan hända att SAS + American Express i Sverige inför liknande system om norskt sätt har visat lyckande siffror.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Förstår inte alls varför man skulle kunna använda biljetten på ett annat bolag, visst inom A* men ändå... Däremot att det kommer fler nivåer, tycker många man hört/läst slutar använda kortet när dom närmar sig och det kan inte vara bra för någon.
 

nota bene

Medlem
SAS har ju i princip inga awards i något över Y. Och hittar man något är det en enkel, eller en med retur om 5 veckor. Jag har två 2-4-1 som kommer att brinna inne p.g.a. detta, alternativt att jag sparar typ 30000 poäng på något kort skutt i europa. Jag har letat med ljus och lykta efter platser, men det finns inget.

Hoppas också på antingen att de gäller *A (väldigt bra) eller att de kan gälla best availability awards också.
 
Toppen