Senaste nytt

Bäst värde för poängen? En resa, en uppgradering eller något annat?

johhenrik

Medlem
Det är lite olika. Oftast resor, men ibland tycker jag det kan vara värt att uppgradera. Det är ju lite olika, beroende på biljettpris, poängkostnad, hur desperat man är vid tillfället. :)
 
D

Deleted member 4971

Guest
Beror mycket på vad biljetten kostar. Jag använder ofta poäng om jag ska göra någon spontanresa samma vecka, då brukar priserna vara lite sämre än om man bokar en tid i förväg. Men även uppgradering kan vara värt, säg ex USA-Sverige för 15,000p Go-Plus.
 

Silferlood

Medlem
Hotell är bra valuta för poängen också. Vissa Scandic ligger centralt och kostar 'bara' 10 000 poäng för en natt inkl. frukost. Saknar deras Superdeals, CHI för 20k.
 

agehall

Medlem
Hur långt är ett snöre?

Det finns många saker som man kan uppfatta som bra värde för poäng och många som är dåliga. Vad poängen är värda för dig kan bara du svara på... Om du drar in 50k/månad så är det kanske bättre för dig att använda poäng i situationer där de flesta inte skulle ödsla med dem. Om du däremot drar in 50k/år så är situationen helt annorlunda.

Ibland försöker man värdera poäng och jämföra med kontantkostnaden. Det funkar bra i vissa lägen men då och då blir jämförelsen helt sned. Det är dock ett bra sätt att utgå ifrån.
 

Newyorker86

Medlem
Hur långt är ett snöre?

Det finns många saker som man kan uppfatta som bra värde för poäng och många som är dåliga. Vad poängen är värda för dig kan bara du svara på... Om du drar in 50k/månad så är det kanske bättre för dig att använda poäng i situationer där de flesta inte skulle ödsla med dem. Om du däremot drar in 50k/år så är situationen helt annorlunda.

Ibland försöker man värdera poäng och jämföra med kontantkostnaden. Det funkar bra i vissa lägen men då och då blir jämförelsen helt sned. Det är dock ett bra sätt att utgå ifrån.
Har också kört med cash jämförelsen, men ibland blir det ju lite fel där :)
Reser en del till USA, men har blivit sugen att åka åt "andra" hållet nu till typ Tokyo eller Peking.
Lite OT kanske men om en uppgradering inte går igenom via optiontown hur stor e chansen att få uppgradera på plats med poäng?
 
D

Deleted member 4971

Guest
Har jag möjligheten att flyga långt i första klass är det mitt självklara val.

Hur kan man spara poäng så länge? Fast jag kan dra in 60k EB på en vecka genom flygningar vill jag bara bränna dom direkt. Nog för att jag ska försöka hålla mig den här gången och testa på FCT....
 
Toppen