Senaste nytt

Nya loungerna på London Heathrow terminal 2

Gjorde snabb sökning på vilken lounge på Heathrow man har tillgång till med SAS men hittade inte. Funderar på London med plusbiljett hem i mars.
Hamnar på knappa 2000:-/ pers
Väger mellan det och BA tor i business...
Til marts er SAS Flyttet til T2 så der kan du vælge mellem Air Canada Maple Leaf, United Club, Lufthansa Business Lounge og evt. Singapore Airlines SilverKris lounge (usikker på den)
 

ESSA

Medlem
Til marts er SAS Flyttet til T2 så der kan du vælge mellem Air Canada Maple Leaf, United Club, Lufthansa Business Lounge og evt. Singapore Airlines SilverKris lounge (usikker på den)

Ok tackar för snabbt svar!
Då återstår en värdering av dessa... Vilken är "bäst"?
Eller så får man kanske vara där i riktigt god tid och testa alla själv? ;-)
 
Ok tackar för snabbt svar!
Då återstår en värdering av dessa... Vilken är "bäst"?
Eller så får man kanske vara där i riktigt god tid och testa alla själv? ;-)
Air Canada og United er de eneste der er åbnet nu, men de er begge ganske udemærkede.

Lidt afhængigt af om SAS kommer til at flyve fra hovedterminalen (T2) eller satellitfingeren (T2E) vil du helt sikkert have mulighed for at prøve flere.

AC, UA og måske SQ (igen lidt usikker her) ligger i T2E og det tager ca. 5 minutter at gå fra den ene til den anden.

Jeg ved ikke hvor Lufthansas lounge, der bliver "Star Alliance fælles lounge", kommer til at være henne - mit gæt er hovedterminalen, men igen gæt.

Jeg var mest i Uniteds Global First Lounge, der var rigtig fin, så jeg nåede kun et kort besøg i United Club'en og Air Canadas Maple Leaf Lounge. De var nogenlunde ligeværdige, Maple Leaf lounge var noget mindre og mere rolig, men der var en ret cool lang bar i Uniteds lounge så det er et svært valg.

Her er BusinessClass.se artiklerne til de to lounger der er åbne:
Air Canada har öppnat sin nya lounge på London Heathrow terminal 2 - BusinessClass.se
Första bilderna på Uniteds nya lounge på Heathrow Terminal 2 - BusinessClass.se

Og generelt om T2:
En smygtitt på nya Heathrow Terminal 2, Star Alliance framtida hem i London - BusinessClass.se
 

NotRyan

Medlem
Som jag förstår det kommer långdistansflygen att gå från satellit-terminalen, medan kortdistans kommer att gå från huvudterminalen, oavsett så skall det vara öppet att gå mellan, så man kan testa alla!!!
 

ESSA

Medlem
Toppen Tack!
Strålande med länkarna, ser fram emot att läsa kommande trådar om de olika loungerna.
 
Som jag förstår det kommer långdistansflygen att gå från satellit-terminalen, medan kortdistans kommer att gå från huvudterminalen, oavsett så skall det vara öppet att gå mellan, så man kan testa alla!!!
Det lyder meget sandsynligt! Men det er lidt besværligt at gå tilbage, da rullebånd og rulletrapper en one-way. Så det er gå 'selv' og så elevator tilbage - jeg tror man skal afsætte mindst 20 minutter og nok også 25. Lidt afhængig af hvilke(n) lounge(r) der kommer i hovedterminalen kan det klart være gåturen værd - men det tager så også ca. 40 minutter i transport t/r. (mit gæt)
 

Jacob

Medlem
Flyttat detta till en separat tråd då det inte har något med den ursprungliga diskussionen att göra.

Som jag förstår det kommer långdistansflygen att gå från satellit-terminalen, medan kortdistans kommer att gå från huvudterminalen, oavsett så skall det vara öppet att gå mellan, så man kan testa alla!!!
Korrekt, så är det tänkt enligt den info jag fick av BAA när jag var där i våras. Sedan kommer det givetvis bli undantag beroende på trafiksituation. Men eftersom både Singapore Airlines, United och Air Canada har sina lounger i satellitterminalen kan man vara ganska säker på att åtminstone deras flyg kommer avgå därifrån. Annars blir det en väldig massa springande.
 
Kommer LH-loungen verkligen vara öppen innan LH börjar trafikera den 1 oktober?

Flyger LHR-ARN den 14 september å är osäker om jag får resesällskapet med på en utflykt till satelliten (för jag misstänker att SK flyger från huvudterminalen).
 

Jacob

Medlem
Kommer LH-loungen verkligen vara öppen innan LH börjar trafikera den 1 oktober?

Flyger LHR-ARN den 14 september å är osäker om jag får resesällskapet med på en utflykt till satelliten (för jag misstänker att SK flyger från huvudterminalen).
Det skulle jag gissa på. Det är ingen renodlad Lufthansalounge utan en Star Alliance-lounge. Det är bara det att någon praktiskt ska driva den (Star Alliance som sådant är en ganska liten organisation) och det blev Lufthansa.
 
Toppen