Senaste nytt

Rolig händelse på Turkish Airlines Istanbul - Bangkok

Ziplock

Medlem
I början av augusti flög jag Istanbul - Bangkok med Turkish Airlines Boeing 777-300ER. Planet lyfte 00:40 och sedan tog det lite tid innan maten kom och alla tre rätter serverats. Maten var utmärkt, men det kändes lite konstigt att äta en rejäl middag mitt i natten. Många struntade i middagen och bäddade ned sig direkt.

Till slut var det äntligen dags att sova. Planet hade en business kabin med s.k. fiskbenskonfiguration, dvs. man lägger upp fötterna på en liten hylla när man fällt ned sätet. Problemet är att jag är över 1.90 och när jag lade fötterna på avsedd plats räckte inte dynan till, utan huvudet hamnade utanför. Hmm, var göra? Jo, jag tog alla delar av bäddkitet, inklusive tofflorna, och lade i huvudändan och se - då gick det att ligga ned med stöd under huvudet.

Då hade jag ingen filt, men jag drog på min trogna fleecetröja som räddat mig från många kalla flygresor och lade mig till rätta. Överaskande nog somnade jag inom en halvtimme. Tyvärr vaknade jag senare helt genomsvettig - ordentligt inbäddad i en filt! Tydligen hade någon flygvärdinna tyckt synd om mig och stoppat om mig med en ny filt, vilket var vänligt, men i det här fallet blev alldeles för varmt. Hög servicenivå, om än inte med helt lyckat resultat.
 

Impendill

Medlem
Exakt samma sak hände mig och min kompis när vi flög det planet i Juli! Tog bäddkittet från de lediga sätena och bäddade ovanför huvudstödet med kuddar och filtar. När jag vaknade var jag ombäddad, likaså min kompis.
 

johhenrik

Medlem
Ja, jag fick inte intryck av att det bara var för statusmedlemmar. Jag har ju Elite Plus iofs på TK, så det kanske var därför jag fick en svit dock. Jag fick ju mitt säte efter boarding var klar och jag tipsade två svenskar som satt vid mig i businesskabinen att de kunde gå fram och få två first-sviter ihop, så kunde de umgås enklare än i herringbone-konfigen. De hade ingen status eller så och det var inga problem vad jag märkte, men jag sa ju till dem samtidigt som jag pratade med Purser ombord.
 
Toppen