Senaste nytt

Uber även i Berlin

sembl

Medlem
Här i DC är de vanliga chaffisarna inte så glada på uber. They send you an iphone and then you call you self a taxidriver. Faktum är att de har både renare bilar och proffsigt beteende även om de inte hittar helt hundra.
 

drW

Medlem
Fungerade utmärkt i Berlin i oktober i fjol. Äldre artig herre i en Phaeton körde mig till flygplatsen. Väsentligt mycket bättre än taxi.
 

jsm

Medlem
Generellt sett längre väntetider än i Stockholm samt att påslaget (prispremium) känns högre gör att jag sällan använder Uber i Berlin
 
I Hamburg har jag definitivt inte sett något behov. Jag använder Hansa-Taxi (040-211 211). Kommer på fem minuter. Billigt (ca 20€ från Eimsbüttel till flygplatsen). Chaufförerna är väl kanske inga charmtroll, men hittar bra och talar alltid bra tyska.
 

Resenären

Medlem
Tittar just på tyska ARD och programmet Ratgeber och det handlar om Uber. Berlin blev i fredags andra tyska stad, efter Hamburg, som förbjuder Uber.
 

SFC

Medlem
Förbudet i Berlin blev dock inte långvarigt senast, då det överklagades och verksamheten har fortsatt som vanligt. (Iaf fram till förra veckan då det fungerade precis som vanligt.)
 
Toppen