Senaste nytt

Göteborg (Stockholm/Köpenhamn) - Goa (Indien)

flybob

Medlem
Min mor skall en sväng till Goa. Normalt åker hon Apollo som åtminstone tidigare har haft direktflyg mellan ARN och GOI, till ett tämligen förmånligt pris (beror på hur man ser det). Förra året bokade jag henne på TK (GOT-IST-BOM) samt inrikesflyg (IndiGo) och hon var riktigt riktigt nöjd med mat samt service på TK, men tyckte - till skillnad från oss - inte om alla stopp. Ett problem med TK är att man måste åka väldigt tidigt från BOM (06.40), vilket kräver en övernattning vid flygplatsen (= krångligt).

Varifrån vill du börja din resa? Helst Göteborg (vid bra deal funkar Stockholm/Köpenhamn)
Var är din destination? GOI (Goa, Indien)
När vill/behöver du resa ut? 4-10 februari
När vill/behöver du komma hem? Beroende på utresa, 25 februari-2 mars
Hur länge vill du vara borta? 3 veckor
Hur många personer som skall resa? 1
I vilken kabinklass? Economy/Business
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Ingen preferens.
Vad är din budget? Mellan 8-12k
Vad är det viktigaste för dig?
1. Kortast restid
2. Bekväma tider
3.Upplevelsen ombord
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej.

Har kollat olika alternativ, men hittar inget klockrent. Qatar 02.20, TKs hemresa är väldigt tidig osv. Etihad har väldigt många stopp (GOT-BRU-AUH-BOM och sen BOM - GOI) etc.
Tacksam för all hjälp :)
 
BA har Landvetter-Heathrow-Mumbai-Goa ToR för ca 6kkr i ekonomi, 10kkr i premium och 26kkr i business på många datum i februari med rätt bra tider (IMHO).
 

flybob

Medlem
BA har Landvetter-Heathrow-Mumbai-Goa ToR för ca 6kkr i ekonomi, 10kkr i premium och 26kkr i business på många datum i februari med rätt bra tider (IMHO).

Tack för tipset. Vet inte om jag håller med om att det är så bra tider dock. Inte på hemvägen åtminstone.
Avfärd 04.10 dvs mitt i natten eller 14.55/16.50 men drygt 8h i DEL (mitt i natten) känns sådär.
Priserna är dock bra. Under 8k i WT+. Skall kolla med mor.
 
Det är för att det är till Göteborg. Det finns en flight BOM-LHR som går 13.45, och den har samma pris, men av någon anledning kommer den inte upp när Göteborg är slutdestination (antagligen för att det inte finns några returflighter tillräckligt sent, dvs det blir en dag extra annars), med ARN funkar det så jag tror det blir till att ringa, om du inte får upp den med multicity.
 
Toppen