Senaste nytt

En uppgraderad sommar

maba

Medlem
Nu när semestern börjar lida mot sitt slut är det dags att göra en liten sammanfattning av de resor och hotellvistelser som vi haft och resultatet måste bli ett starkt VG.

Vi började med en tripp ner till Dubai med TK. Resan var bokad i Y class och inga uppgraderingar på nedvägen. Det mest anmärkningsvärda med denna resa är att de var så oerhört otrevliga mot alla när vi skulle in i loungen i Istanbul.

De två första nätterna i Dubai hade vi bokat på två olika hotell- Radisson Blu Deira Creek och Hilton Deira Creek. På båda hotellen blev vi uppgraderade till bättre rum, frukost, lounge access och en massa smått och gott på rummet. Gymmet var bättre på Radisson och poolen bättre på Hilton då Radissons pool var under ombyggnad, sov gjorde vi bägge nätterna på Hilton. Båda hotellen var trevliga på olika sätt dock måste jag säga att Radissons lounge var en av de trevligaste jag besökt.

Därefter åkte vi ner till Hilton Jumeirah Beach för att tillbringa åtta nätter. Här blev vi uppgraderade till excecutive svit med frukost, lounge access och en massa smått och gott på rummet. Ett trevligt hotell med lika trevlig personal.

De tre sista nätterna tog vi på Sofitel Jumeirah Beach, här fick vi ingen uppgradering på rummet eftersom hotellet var fullbelagt däremot fick vi frukost, lounge access och en del saker till rummet. Trevligt ställe.
bild 3 (640x478).jpg


Hem flög vi via Istanbul och där blev vi uppgraderade till rad 1 på resan upp till ARN, till frugans stora förtjusning. ( den kalla maten är serverad)
bild 1 (640x478).jpg


Helgen efter vi kommit hem var det dags att bege sig till Västerås p.g.a. ett bröllop. Bokade First hotell skrapan och blev där uppgraderade till ett rum med en härlig utsikt över Mälaren. Dessutom hade de lagt dit ett fruktfat, två flaskor ramlösa, två bitar choklad och en hel det geléhallon. Detta samt frukost för två personer för under 650 kr är ett bra köp anser jag.

I början på denna vecka åkte vi ner till Berlin med SK. När vi kom fram till Sofitel Gendarmenmarkt så blev vi uppgraderade till en väldigt trevlig Junior Svit med en underbar utsikt över torget från våra två balkonger på femte våningen.
bild 6 (478x640).jpg

Även här fick vi trevliga saker till rummet samt en drinkbiljett, däremot fick vi ingen frukost men det känns som att det kvittar.
bild 7.JPG


På hemresan så blev vi uppgraderade till GO vid gaten återigen till frugans stora förtjusning.

Sammanfattningsvis har det varit en riktigt bra sommar gällande upplevelser och uppgraderingar
 

Morgan

Medlem
Frukost + Sofitel + Tyskland har där jag provat varit alldeles fantastiskt, så säga att det kvittar att ni inte fick det i Berlin låter bortskämt :)
 
Toppen