Vattenspindelmannen
Medlem
När vi bokade vår resa (reward flight) med BA i Januari, för resa i november, hörde jag mig för en extra gång hur det låg till med avbokningsavgifter. Eftersom vi har infant med i bokningen skulle det inte bli någon avbokningsavgift för någon i bokningen sade den engelsktalande agenten. Nu när jag ringer och måste avboka, säger svenska executive club att det kostar 350 kr /person. BA gjorde ändringar i mars gällande avbokningsavgifter men det ska inte påverka bokningar gjorda dessförinnan. Ord står mot ord, kundtjänst vill inte ta i det och menar att alla agenter vet att man aldrig kan få 0 kr i avbokningsavgift och vill bli av med mig under samtalen, säger att de kan inget göra.
Har ni några tips på hur jag kan driva detta ärende vidare? Jag kommer inte ge upp i första taget när jag vet att jag har rätt. Jag har ju inga bevis eftersom jag fick informationen muntligen och ingen på kundtjänst verkar ha hört talas om bra service och "kunden har alltid rätt".
Har ni några tips på hur jag kan driva detta ärende vidare? Jag kommer inte ge upp i första taget när jag vet att jag har rätt. Jag har ju inga bevis eftersom jag fick informationen muntligen och ingen på kundtjänst verkar ha hört talas om bra service och "kunden har alltid rätt".