Senaste nytt

Tillgång till lounge Arlanda - Bangkok med Turkish Airlines

Ziplock

Medlem
Reser ARN-IST-BKK ToR med Turkish Airlines i Business class (J + K) och gissar att jag har tillgång till lounge. Stämmer det och i så fall vilka lounger på de olika flygplatserna rekommenderas?
 
Ja du har tillgång till SAS business lounge i Terminal 5 på Arlanda. I Istanbul beroende om du har tillräckligt med tid mellan bytena är de CIP loungen som gäller!

I BKK vet jag ej vad som gäller för TK.
 

Impendill

Medlem
Reste själv den rutten för knappt en månad sedan. CIP loungen i Istanbul får du bara inte missa!
I Bangkok kan du välja mellan en av thai airways alla lounger!

Vi satt mest i royal silk lounge, den största av thais.
 

Ziplock

Medlem
Tack för input!

Arlanda: SAS business lounge i Terminal 5
Istanbul: CIP lounge
Bangkok: Thai Airways lounge

Hur är det med säkerhets- och passkontroll? I Bangkok ligger loungerna efter säkerhets- och passkontroll. På Arlanda ligger väl loungen efter säkerhetskontrollen, men före passkontrollen? Hur är det i Istanbul? Kan vara bra att veta så man hinner till boarding.
 

marbe166

Medlem
I Istanbul går du igenom en transit-säkerhetskontroll när du ankommer, därefter är du airside där loungen finns. Inga mer kontroller innan du kommer till gaten. Gäller åt båda hållen.
 

PYRZ

Medlem
Hur är det i Istanbul? Kan vara bra att veta så man hinner till boarding.

Så länge det inte är förseningar så kommer du hinna tillbringa några timmar i loungen i IST. Beroende vilken flight du tar så har du 2h55m eller 3h40m när du flyger ner och ungefär det samma när du flyger hem.
 

Ziplock

Medlem
Kan lämna en liten update efter första delen av resan. På Arlanda förjde jag skyltningen till SAS Business lounge och hamnade en våning ovanför incheckningsdiskarna i terminal 5. Där fanns en lounge som kändes lika spännande som cafeterian i ABF-huset i Örebro..... Gick jag fel, eller är denna lounge allt som finns för business class på Arlanda? I så fall är det knappt värt att gå dit.

I Istanbul var det andra puckar. Väldigt imponerande lounge, med väldigt gömda toaletter. Jag provåt diverse mat och kakor och drog mig sedan in i bio-rummet och slappade framför en Coldplay-konsert. Riktigt trevligt, förutom två araber som snarkade ljudligt i bakersta raden.
 

karho

Medlem
Du gick inte fel på Arlanda. Har själv inte haft äran att besöka ABF-huset i Örebro, men stämmer att det är en viss nivåskillnad mellan SAS busniess lounge och CIP loungen i Istanbul t.ex.
 

Matsson

Medlem
Håller med om att SAS lounge ARN inte är världsklass men antar att ABF huset i Örebro inte erbjuder gratis bärs...........
 
Toppen