Senaste nytt

Direkt SAS Guld/Diamond status

Flood

Medlem
Valid in all booking classes, except R

Jag fick ju Z-klass för min "bästa platstillgång" på den linjen i april 2015... Har man mycketpoäng över finns det kanske möjlighet att "köpa" sig ett kort.
 

niksal

Medlem
Jag tycker det är lite synd att de direkt börjar "ge" bort EBD. Skulle inte dubbla baspoäng ha räckt, eller blir sluteffekten långt den samma (har inte räknat hur många EB-poäng rutten ger).
 

seat56f

Medlem
Med tanke på att priset för EN t/r Houston-Stavanger (25k+ SEK) är högre än 10 mileage runs till Sydeuropa i Plus tror jag inte det är så många som köper sig ett svart kort på det här viset...
 

Kandinsky

Medlem
Med tanke på att priset för EN t/r Houston-Stavanger (25k+ SEK) är högre än 10 mileage runs till Sydeuropa i Plus tror jag inte det är så många som köper sig ett svart kort på det här viset...

Om du kan avvara en vecka ligger priset på 7647SEK mellan 8-15 September.
 

Senator

Moderator
Vänner, fundera lite på vem denna linje är till för. Den är inte till för flygnördar som hägrar på Businessclass.se som letar billiga vägar till EBG/EBD/Star Gold eller milage runs. Linjen skall bidra till en större marknadsandel för SAS på oljerutten SVG-IAH. Så om anställda hos t.ex. Exxon, Halliburton, Chevron, Baker & Hughes som alla har stora verksamheter i Houston och på Sola nu ändrar till SAS är detta ett smart sätt att lägga en morot för att flytta trafiken från United, KLM, LH, eller BA som troligtvis har stora marknadsandelar idag. Jag tycker det är ett smart drag för en sådan rutt att få ett ändrat beteende bland anställda. Ge inte bort gratis, men lägg en låg ribba för kvalificering..
 
Toppen