Senaste nytt

Ett glas i handbaggaget?

Sofia

Medlem
Jag har köpt ett ölavsmakningsglas och undrar om man får ta med det i handbagaget eller om man måste checka in det? Bryssel-Stockholm...finns risk för att det inte överlever incheckning...
 

agehall

Medlem
Lite intressant egententligen. Glas är ju tekniskt sett flytande (till viss del iaf) och kan dessutom lätt bli ett vapen. Men som sagt, det finns i princip inga restriktioner mot att flyga med det.
 
Håller med dig @agehall en krossad glasflaska kan enkelt ställa till stor skada. Jag får dessutom ha med mig 70 cl brandfarlig absint på 70% alkohol genom säkerhetskontrollen på transfers om den köpts på flygplatsen och ligger i en påse med lite röd tejp. Men tar man ur den från påsen blir den livsfarlig igen...
 

agehall

Medlem
Ja, den där magiska påsen som gör att allt blir säkert är rätt rolig...

Jag är lite besviken att stollen i USA envisades med att försöka smuggla in sin "bomb" i skorna - det finns ju så många "roligare" plagg de kunde ha valt. :)
 

fcx

Medlem
Ja, den där magiska påsen som gör att allt blir säkert är rätt rolig...

Jag är lite besviken att stollen i USA envisades med att försöka smuggla in sin "bomb" i skorna - det finns ju så många "roligare" plagg de kunde ha valt. :)

Inte hört talas om "kalsongbombaren"?

OnT: Ska inte vara något problem med glas inom Europa. Har en svag misstanke på att det skulle kunna bli problem i USA utan att riktigt kunna konkretisera det...
 
Toppen