Senaste nytt

BAEC, kan man "uppdatera" gammalt konto eller måste jag bli medlem igen?

Erik

Ny medlem
Jag har under många år varit medlem i Executive Club och jag har visat kortet varje gång när jag har flygit men jag har egentligen aldrig kännt att jag kommer att ha någon riktig användning för intjänade poäng men eftersom jag flyger mera nu och oftare i Club har det ändrats.

Kan jag på något enkelt sätt uppdatera mitt konto så att jag kan logga in på det eller måste jag skaffa ett nytt konto och förlora "Avios" och "Tier Points" om jag inte längre kan logga in på det gamla kontot?

Jag har fått ett mail till en mailadress jag använder nu där mina olika poäng finns med och så står det:

Your email address has been changed as requested.
Please click on the link below to confirm your email address, so that you can access your account:


När jag klickar på länken står det:

Unfortunately, this email address does not match the one we hold against your membership.

Kan jag komma vidare på något sätt?
 

Erik

Ny medlem
Jag kan absolut ringa och fråga men när det gäller inloggningar brukar det kunna bli problem om den registrerade adressen och den registrerade mailadressen inte längre gäller. Man brukar kunna ringa och få en ny inloggning skickad till hemadressen eller ibland till mailadressen, men det går inte i det här fallet eftersom de adresserna som jag har registrerade inte längre gäller.

Jag är säker på att BAEC Member Service hjälper mig så mycket de kan, om ingen här vet vad man ska göra så provar jag att ringa dit.
 

doc

Medlem
När man ringer brukar de alltid ställa säkerhetsfrågor, så det borde absolut fungera att ringa och uppge den gamla adressen (som svar på säkerhetsfråga) för att därefter kunna byta till en ny kan jag tycka. De har dock mig veterligen inga säkerhetsfrågor för byte av lösenord online.
 

Erik

Ny medlem
Det verkar alltså som att det är ringa som gäller.

Eftersom det enligt hemsidan går att byta mailadress online, som sedan inte fungerade, tänkte jag att det skulle gå att lösa via internet.
 

johhenrik

Medlem
Jag hade det problemet med mitt EK Skywardskonto. Jag fick lösa det genom att prata med dem i loungen på DXB. Då visade jag dem mitt pass och mitt kontonr, sen uppdaterade de min email så jag kunde göra en password recovery sen.

Prova om du kan göra samma sak på LHR.
 

Erik

Ny medlem
Jag hade det problemet med mitt EK Skywardskonto. Jag fick lösa det genom att prata med dem i loungen på DXB. Då visade jag dem mitt pass och mitt kontonr, sen uppdaterade de min email så jag kunde göra en password recovery sen.

Prova om du kan göra samma sak på LHR.
Tack.
 
Toppen