Senaste nytt

British Airways VS American Airlines på London-Miami?

Tjena.

Jag sitter och överväger att boka en resa till Miami (MIA) i november med British Airways från Arlanda via London i economy. Jag får på BA hemsida upp alternativ med både BA och American och kan kombinera bägge bolagen. BA använder 747-400 och American 777-300ER. Det är jag sugen på att prova.
Det var länge sedan(2005) jag åkte interkont med BA senast.
Vilket bolag anser ni är "bäst" i economy över atlanten?
Americans 777-300ER verkar vara bolagets interkontentala "flagship"
 

kristerj

Medlem
Du slipper byta terminal på Heathrow om du väljer BA hela vägen. Det var länge sedan jag åkte ekonomi över Atlanten med BA och AA, så jag kan inte uttala mig säkert om servicen och komforten i respektive bolag idag. I business föredrar jag övervåningen på 747:an. Dock är ju 777-300ER ett nyare plan och ekonomi i 747:eek:r är ju inte toppen om man inte lyckas boka ett bra säte.
 

Storsteffe

Medlem
Terminalbytet är lite halvjobbigt speciellt på hemresan, skulle prova båda lite beroende på hur tiderna passar. Åkte BA eco i fjol till Houston och det är rätt ok, bra mycket bättre än SAS om man har det som referens både i hårdvara och service. Har aldrig provat AA i eco, nya C är mycket bra iaf.
 

thsred

Medlem
Ok, vet inte rikigt om AA på intercont, men om man ska jämföra med hur det är på domestic så skulle jag nog undvika att sätta min fot på ett amerikanskt flygbolag. Vad jag har förstått så har de uppgraderat sin produkt, men det är framför allt i business. Och det är där de lägger krutet, inte bakom skynket.
 

fcx

Medlem
Om man tycker sådant är viktigt så är spriten gratis på BA, men inte på AA (vin+öl ingår dock).

AA erbjuder "main cabin extra", dvs. ekonomiservice men med mer benutrymme till ganska överkomliga priser. Har för mig att BA inte har något liknande.
 
Tack för alla svar.

Jag har bokat nu, det blir British Airways ARN-LHR-MIA med 747-400 över Atlanten.
Tillbaka blir det American Airlines nyaste långdistansflygplan 777-300ER till London LHR.
Jag gillar att flyga 747 och det ska bli spännande att prova AA 777-300ER :)
 
Toppen