Senaste nytt

Eurobonuskonto vid flytt från Sverige till Danmark

Kris

Medlem
Någon som har erfarenhet av flytt från ex. Sverige till Danmark beträffande Eurobonusmedlemskap?

Scenario; långvarig medlem i EB i Sverige. Vid flytt och folkbokföring i Danmark, finns det någon risk för strul med medlemskapet? Ex. Intjänade poäng, kvalificering (är EBG) etc. Min förhoppning är att det bara är en adressändring och sen köra vidare som vanligt.

Relaterat; har SAS EB Amex och några andra svenska kort. Vet ni om man kan behålla dessa? Kommer fortfarande ha fast anställning i Sverige (och pendla...).

Vore kalas om någon har input i detta ämne. Tack på förhand.
 

Kris

Medlem
Insåg att min post hamnade i fel kategori. Moderator får gärna flytta till SAS/EB-kategorin. Sorry.
 

Jacob

Medlem
Insåg att min post hamnade i fel kategori. Moderator får gärna flytta till SAS/EB-kategorin. Sorry.
Redan gjort om du tittar. :) Men det är bättre om du klickar på Anmäl-knappen vid inlägget än att bara skriva ett inlägg som detta då vi omöjligt kan läsa allt som skrivs i forumet.
 

Kris

Medlem
Redan gjort om du tittar. :) Men det är bättre om du klickar på Anmäl-knappen vid inlägget än att bara skriva ett inlägg som detta då vi omöjligt kan läsa allt som skrivs i forumet.

Tack! Nu har jag noterat "Anmäl"-funktionen också. Will do next time...
 

niksal

Medlem
HELT annan sak förstås, men jag har flyttat åtminstone temporärt från Finland till Danmark. Till SAS gjorde jag bara en adressförändring på nätsidan, inga problem. Nu kommer alla email o brev på danska Har kvar mitt finska EB Diners och får poängen från dem helt normalt. Skall bli intressant att se vad som händer i september då jag borde få ett nytt kort, men antar att det inte skall vara något problem.
 

Kris

Medlem
HELT annan sak förstås, men jag har flyttat åtminstone temporärt från Finland till Danmark. Till SAS gjorde jag bara en adressförändring på nätsidan, inga problem. Nu kommer alla email o brev på danska Har kvar mitt finska EB Diners och får poängen från dem helt normalt. Skall bli intressant att se vad som händer i september då jag borde få ett nytt kort, men antar att det inte skall vara något problem.

So far so good med andra ord... Låter ju lovande. Du får gärna skriva en notis i september och berätta om något mer drastiskt hänt då.
 
A

Aurora

Guest
Ved adresseforandring fra Norge til Sverige har det ikke hatt noe å si for mitt EB-medlemsskap :)

Men når det gjelder kredittkort ville jeg kontaktet din(e) bank(er), for å være på den sikre siden :)
 

Agö

Medlem
Inga problem alls att byta från svensk till dansk medlem. Nackdelen är förstås ev kreditkort. Jag får inget AMEX så får hålla tillgodo med Diners och Mastercard.

Välkommen till Danmark!
 

Agö

Medlem
Smart för övrigt att köra fast anställning i Sverige och pendla från Danmark. SINK-skatten överväger plågan med Öresundståg.
 

oermen

Medlem
Rimelig off-topic. Men du som person skal fortsat betale svensk skat når du arbejder i Sverige men bor i Danmark. Det kan dog godt være at din arbejdsgiver kan slippe for arbetsgivaravgift. Det bør de nok lige undersøge.
 
Toppen