Senaste nytt

Mat i Air France Premium Economy

thsred

Medlem
Tänkte bara kolla om det fortfarande är så att man får samma service (förutom blockerat mellansäte) i Premium Economy som i Business under flygningen med Air France inom Europa/Nordafrika/Israel. När de har börjat med det nya servicekonceptet så står det inte riktigt samma på deras hemsida gällande Premium Economy och Business. Såg någon film också och det var inte riktigt samma sak verkade det som. Det kan ju hända att de använde olika bilder och att det är orsaken. Men är det någon som har åkt nyligen som har koll på det?
 

rvarttinen

Medlem
Åkte rätt så nyligen med AF i Premium Economy, Barcelona t/r; fick samma mat som raderna framför (framför skynket också), dvs som i affärsklass. Fri tillgång till champagne. Det som tycks skilja sig mellan klasserna Intra Europa är det blockerade mittsätet.
 

Jonas C

Medlem
Åkte rätt så nyligen med AF i Premium Economy, Barcelona t/r; fick samma mat som raderna framför (framför skynket också), dvs som i affärsklass. Fri tillgång till champagne. Det som tycks skilja sig mellan klasserna Intra Europa är det blockerade mittsätet.

Har man tur kan man även så samma drycker om man sitter i Economy strax bakom skynket. Fick en G&T sist jag flög CDG-AMS. Vet inte om det är standard eller om det bara var en engångsföreteelse.
 

nilsson

Medlem
Jag flög PE i början på juli och fick samma mat och dryck som business (och ingen bredvid mig, även om det bara var tur). Intressant att personalen nu har en ipad med manifest, och att de läser texten vid start och landning från den.
 

Sinatra

Medlem
Har man tur kan man även så samma drycker om man sitter i Economy strax bakom skynket. Fick en G&T sist jag flög CDG-AMS. Vet inte om det är standard eller om det bara var en engångsföreteelse.
Det är faktiskt fortfarande standard i economy, brukade ta just G&T på mina ORY/CDG-BOD leg. Det är väl därför man kan klassa det som fullservicebolag fortfarande? ;)
 

simulacra

Medlem
Ett litet relaterat sidospår, är det ngn som har erfarenhet av måltidsuppgraderingen de erbjuder i PE? Ska resa med AF i PE i oktober i long haul och funderade på om det är värt 111 kr.
 
Det är supervärt 111 kr. Det är värt 1111 kr också.
Nja....

Min erfarenhet är att maten som standard är helt okay i PE iallafall jämfört med economy. Den sträckan jag åkt är CDG - ICN (Seoul) och det är riktigt bra käk.

Men den viktigaste delen är ju att om man väljer annan mat är det ju svårare att få en OpUp. Sen vet jag inte hur det funkar med Paid Upgrade om man köpt annan mat.... men jag har iallafall fått riktigt bra uppgraderings priser när jag åkt PE jämfört med Economy.
 

Pho

Medlem
Det är supervärt 111 kr. Det är värt 1111 kr också.

Att det är värt 1111 att åka PE istället för ekonomi menar du kanske? Men det är knappast värt över tusen kronor att förbeställa från ala carte menyn!

Min erfarenhet är att maten som standard är helt okay i PE iallafall jämfört med economy. Den sträckan jag åkt är CDG - ICN (Seoul) och det är riktigt bra käk.

Men den viktigaste delen är ju att om man väljer annan mat är det ju svårare att få en OpUp. Sen vet jag inte hur det funkar med Paid Upgrade om man köpt annan mat.... men jag har iallafall fått riktigt bra uppgraderings priser när jag åkt PE jämfört med Economy.

Helt enig med Fredrik här. Tycker att det vanliga käket är bra, så ser ingen anledning att beställa något annat.
 
Toppen