Senaste nytt

Uppgradera KLM-intraeuropa-flygning?

Stefan62

Medlem
Jag har precis bokat Arlanda - Bryssel via Amsterdam med KLM.

Efter bokningsprocessen erbjöds jag att lägga bud på en uppgradering för varje delsträcka till Business-class - budgivningen börjar på 120 Euro.

Det framgår inte om det ger poängintjäning för uppgraderingen.

Är det för övrigt värt att uppgradera för sträckan till/från Amsterdam?
 

nilsson

Medlem
Jag tycker KLM har bland de mer konkurrenskraftiga erbjudandena. De har bra catering, bra service, extra benutrymme och seatblock. Men jag tycker inte det är prisvärt, i alla fall inte som FBP. Om det inte är VD-kongress så kan jag plocka säte med extra benutrymme, och är det inte fullt så brukar ingen hamna bredvid mig. Så då är frågan om man kan köpa en bättre lunch för 120 EUR eller inte på flygplatsen
 

Agö

Medlem
När började KLM med auktionsförfarande? 120 EUR räcker för bra mat i Bryssel, pm om du vill ha tips. Jag skulle inte lägga det på flyget om man inte är mycket intresserad av att testa förstås (gjorde det själv förra året).
 

Jonas C

Medlem
Hmm om OP redan har Priority Pass så ser jag ingen större vits med att uppgradera till Business. Som ovanstående talare har nämnt så är pengarna bättre spenderade på en god lunch/middag i Bryssel.
 

Stefan62

Medlem
Hmm om OP redan har Priority Pass så ser jag ingen större vits med att uppgradera till Business. Som ovanstående talare har nämnt så är pengarna bättre spenderade på en god lunch/middag i Bryssel.

För många år sedan åkte jag ofta KLM till Bristol via Amsterdam och då i C - men det var då det...!

Jag börjar luta åt att inte uppgradera, utan väljer istället att äta både lunch och middag på plats...
 

fcx

Medlem
Economy comfort är ganska överkomligt i pris (speciellt med status) och min erfarenhet är att beläggningen där är låg på ARN-AMS. Fast då är det ju ingen riktig mat ombord...
 
Toppen