Senaste nytt

Eurobonuspoäng på Hilton-bokning

Hur gör man för att få sina eurobonuspoäng?
Fanns ingen ruta att fylla i nummer under bokningen.
Måste man hålla på och skicka in i efterhand, eller kan man be dom registrera när man checkan in?


/Ola
 

Roger J

Medlem
Du måste antingen ha ditt Eurobonusnummer i din HHonorsprofil eller registrera vid incheckningen. Observera att du måste välja Double Dip som Earning Style i din profil.
 

tourist

Medlem
Ja, det är problem. Pricelinebokningar och liknande där du blir tilldelad ett i förväg hemligt hotell "ska" inte ge vare sig HIltonpoäng, DoubleDip-flygmil eller stautsförmåner. Det hindrar ju i och för sig inte att du sträcker fram ditt kort vid incheckningen och ber att numret ska registreras och hoppas att någon gör ett misstag.
 

Roger J

Medlem
Varför får man inte poäng på Hilton om rummet är bokat via Priceline? Nyfiken bara.
Annars spelar det ju ingen roll vart man gjort bokningen, precis som med flygbiljetter. Hur du tjänar poäng bestäms ju av vilken inställning du gjort i din HHonors-profil...
 

tourist

Medlem
Men det här var inget hemligt hotell. Jag valde ett Hilton-hotell, men via Priceline bara.

Då ska det ju inte vara något problem. Men var beredd på att incheckningspersonalen kanske gör som jag, sätter likhetstecken mellan Priceline och hotellbudgivning. (Var det verkligen billigare/bättre att boka via Priceline än via Hiltons egen sida?)

Varför får man inte poäng på Hilton om rummet är bokat via Priceline? Nyfiken bara.
Annars spelar det ju ingen roll vart man gjort bokningen, precis som med flygbiljetter. Hur du tjänar poäng bestäms ju av vilken inställning du gjort i din HHonors-profil...

Tanken är nog att du då inte har gjort ett aktivt val att bo hos just den kedjan, så det finns ingen lojalitetsyttring att belöna. Jag tror att ingen av de amerikanska kedjorna delar ut poäng för bokningar där det specifika hotellet hålls hemligt tills efter bokningen.
 

agehall

Medlem
I de flesta hotelprogram finns en regel som säger att man inte får poäng om bokningen är gjord via tredjepartssite. Jag brukar kolla upp vilka hotell som finns på orten jag ska till mha hotels.com eller liknande och sedan boka direkt hos hotellet.
 
Då ska det ju inte vara något problem. Men var beredd på att incheckningspersonalen kanske gör som jag, sätter likhetstecken mellan Priceline och hotellbudgivning. (Var det verkligen billigare/bättre att boka via Priceline än via Hiltons egen sida?)

Ja det fanns lite bättre priser hos Priceline.
Det är inte hela världen, men alla poäng är ju bra poäng.
 
Toppen