Senaste nytt

Ryssland kan börja stoppa överflygning över landet

NyfikenGrau

Medlem
Lite tveksam till om detta genomförs, men förmodar att de största förlorarna blir de europeiska bolag som matar mycket till Nordostasien - AF, KL, BA, LH. Sydostasien är väl ingen större fara.
Frågan är om AY får undantag, Finland är ju inte direkt drivande när det gäller sanktioner mot Ryssland och just Finnair skulle väl kanske drabbas hårdast av alla bolag eftersom hela deras affärsidé faller.
Gulfbolagen kanske myser däremot?
Mycket trist utveckling hur som helst.
 

Palazzi

Medlem
Får gärna flyga runt för min del - betalar gärna lite extra för det. Tror inte det kommer få önskad effekt för Ryssland iaf. De målar in sig i ett hörn.....
 

Stefan62

Medlem
Trist utveckling, men kanske lika bra att ta konsekvensen med att flyga runt - antingen söder eller norr. Men Ryssland förlorar intäkter för överflygningar och i förlängningen uppfattas de som inkonsekventa och opålitliga.
 
Man undrar vem som får betala mest. Om EU stoppar Ryssland att flyga över EU blir dom helt isolerade. Inga ryska plan kan landa i EU eller flyga till Ryssland. Hade inte drabbat mig för jag tänker inte sätta min fot i Ryssland eller deras lydstater. Betalar gärna extra för att flyga runt. Fast det gäller kanske bara överflygning och inte destinationer. I så fall borde det införas direkt att gälla destinationer.
 
Toppen