Senaste nytt

Efterregistrera på Asia miles

Impendill

Medlem
Hej!

Försökte mig på att efterregistrera en flight med Cathay på Asia miles men fick upp ett felmeddelande att det inte gick då flighten ägde rum för mer än 30 dagar sedan.

Någon som vet?
 

Dr. Miles

Expert
De brukar tillåta upp till 6 månader tillbaka från dagens datum för retro-claim till Asia Miles/The Marco Polo Club.

Felmeddelande när jag gör ett dummy retro-claim.
Asia Miles skrev:
Information for the field(s) marked red below is incorrect. Please amend and submit again.

Flight Departure Date We are sorry but we cannot accept your request. Claims for missing miles can only be made within six months of and seven days after your original flight.
 

Impendill

Medlem
Varför får jag det här felmeddelandet ?

  • "Information for the field(s) marked red below is incorrect. Please amend and submit again.
  • Flight Departure Date We are sorry but we cannot accept your request. Claims for missing miles can only be made for flights that are taken at most 30 days before your date of enrollment."
 

Impendill

Medlem
Vet någon om det går att ha familjekonto på Asiamiles? Likt det som finns hos SAS?
Det skulle vara bra om det går att få över poängen min sambo har till mitt konto där.
 

Dr. Miles

Expert
Vet någon om det går att ha familjekonto på Asiamiles? Likt det som finns hos SAS?
Det skulle vara bra om det går att få över poängen min sambo har till mitt konto där.
Inte så vitt som jag vet.
Asia Miles - About Asia Miles > Frequently Asked Questions
AsiaMiles skrev:
6. Can I share an Asia Miles account with my family?

Each Asia Miles account is valid for one person only. However, you can nominate up to five individuals as your Redemption Group by simply logging on to your Asia Miles account online and clicking “Update Your Profile” under “Your Account,” then selecting “Change Your Redemption Group” and following the instructions accordingly. You can also use your own Asia Miles to redeem awards for your Redemption Group Nominees, including flight awards, Companion Award Tickets, Upgrade Awards, Extra Baggage Allowance and our wide selection of lifestyle awards.
 

Impendill

Medlem
Jag förstår inte innebörden av "redemption group" riktigt.
Om jag lägger till min sambo i listan, kan jag då använda mina poäng för att till exempel uppgradera henne?
 

Dr. Miles

Expert
Jag förstår inte innebörden av "redemption group" riktigt.
Om jag lägger till min sambo i listan, kan jag då använda mina poäng för att till exempel uppgradera henne?
Många asiatiska flygbolags bonusprogram tillåter inte att ge bonusresor med dina poäng till vem som helst.
De kräver ofta att du registrerar din familj i förväg och då kan du boka bonusresa åt dem som är förregistrerade.
 
Toppen