Senaste nytt

SAS samler indenrigs- og udenrigstrafikken i Terminal 3 i København Kastrup

Jacob

Medlem
En positiv nyhed for dem, der rejser meget indenrigs via København.

Fra 1. april 2015 bliver det endnu mere enkelt at rejse med SAS, når indenrigs- og udenrigstrafikken bliver samlet i Terminal 3. Det betyder bedre og hurtigere forbindelser for de kunder, der skal videre fra Københavns Lufthavn. Samtidig kommer indenrigsrejsende tættere på tog og metro, og får bedre mulighed for at udnytte et effektivt check-in område, SAS Fast Track og Lounge samt CPH’s øvrige faciliteter i shoppingområdet.

Indenrigstrafikken forlader Terminal 1 på Københavns Lufthavn 1. april 2015 - BusinessClass.dk
 

Agö

Medlem
Kastrup än en gång i förarsätet medan Arlanda står och tittar på. Nu bytet jag inte inrikes/utrikes mer än ett par gånger per år men lovvärt.
 

twiggs

Medlem
Nejnej @Agö, världstransferflygplatsen #1 - Landvetter - var först ut! ;)

Just det ja, på flygplatsen där jag så sent som igår hörde utrop om att passagerare som fortsätter med inrikesflyg måste förtulla sitt bagage och checka in det på nytt.

Jag vet dock inte om det berörde så vansinnigt många med tanke på att SAS ända inrikeslinje från GOT går till ARN och flygplanet landade från CPH… o_O
 

Mikey1122

Medlem
Har man otur och regelmässigt om man ska åka med ATR (Jettime) så får man åka från gate A26 eller liknande. Precis innan nuvarande inrikes. Hoppas att det ändras också. Typ 20min promenad från loungen vill man slippa. Nån som vet?
 

MarcusC

Medlem
Det är ju en förbättring. SAS samlade väl många flighter kring B gaterna. Fortfarande rätt långa avstånd dock från B till D.

Men Arlanda borde definitivt haka på. Transfer upplevelsen inrikes>utrikes är ingen höjdare, och nästan ännu värre utrikes> inrikes då man måste "ner" genom tull/ankomster och genom skycity och med otur lång kö i inrikes security !
 

Agö

Medlem
Pendlarklubben SK-AAL (fantastiskt namn på Ålborg-Köpenhamn) är inte nöjda med förändringen. Är inte dessa pendlare EBG kan man undra?

”Det er helt grotesk. Folk er så sure og sikkerhedskontrollen er helt håbløs,” forklarer Henriette von Platen, formand for SKAAL. Hun modtager næsten hver dag beskeder fra medlemmer, der står i alenlange køer i sikkerhedskontrollen i Københavns Lufthavn. Både på hverdage og i weekenderne."

Pendlere: Helt grotesk og værre end forventet
 
Toppen