Senaste nytt

Får jag nyttja Thai Airways Lounge i Bangkok under nedan omständigheter?

Axelzon

Medlem
Hej,

Hade från början en biljett bokad med Bangkok Airways, codeshare med Thai Airways, men nu har jag fått nedan besked
från resebyrån:

Ni har biljetter bokade Hong Kong-Phuket 30/1-12/2. Mellan Hong Kong och Bangkok är det Thai Airways som trafikerar och vid bokningstillfället hade de en code share med Bangkok Airways, som ni sedan flyger vidare med till Phuket. Nu har samarbetet mellan Thai och Bangkok Airways upphört och ni har därför blivit ombokade på Thai prefix och nya biljetter är utskrivna (utan kostnad för er).

Tror Ni jag får nyttja loungen i Bangkok som Eurobonus Guld Medlem då?

Tack!
 

Jacob

Medlem
Om flygningen utförs av Thai Airways - Ja
Om flygningen utförs av Bangkok Airways - Nej
Om flygningen utförs av Bangkok Airways och du har en business biljett - Tillgång till Bangkok Airways lounge i Bangkok
 

Dr. Miles

Expert
Om flygningen utförs av Bangkok Airways och du har en business biljett - Tillgång till Bangkok Airways lounge i Bangkok

Jag tror att alla Bangkok Airways(PG) passagerare(både ekonomi och Business class) har tillgång till deras lounge i Bangkok.
I alla fall så var det fallet tidigare.
 

Roger J

Medlem
Förstår vi rätt om det är så att du fortfarande är bokad på samma flight med Bangkok Airways, fast nu med ett Thai-flightnummer (code share)?
Det förändrar som påpekas ovan inte någonting för dig i praktiken.
Du lär inte få tillgång till någon Thai-lounge. Men du har såklart tillgång till Bangkok Airways-loungen i inrikesterminalen. Det finns separata lounger för Economy och Business, men jag har inte sett någon tydlig skillnad mellan dem (det finns varma piroger etc även i Economy-delen).
 

Axelzon

Medlem
Hej, Jag är aningen tveksam själv, det var från början bara PG flighter nämnda, men nu är det TG på biljetten... Menar de möjligen att sedan PG och TG inte samarbetar längre på sträckan HKG-BKK så har hela bilejtten blivit en TG. Jag skall ringa resebyrån imorgon.
 

Axelzon

Medlem
Denna resan har jag bokat via ett presentkort jag hade från en mindre byrå i Helsingborg, kan inte se några online möjligheter tyvärr.
 
Toppen