Senaste nytt

Avboka flygresa vid sjukdom ( Voucher)

flapps

Medlem
Hej

Jag har blivit sjuk och som det ser ut nu så kommer jag inte få lov att resa den 12 Aug till Miami. Jag har betalt resan till New York med voucher så jag undrar om någon har koll på hur det fungerar med avbokning. Är dom förverkade för gott eller får jag boka om till en annan datum?. Resan mellan EWR och MIA har jag betalt med mitt mastercard så där lär jag väl få tillbaka pengarna via försäkringen med mitt sjukintyg eller? Har kollat runt lite men finner inget om hur det funkar med vouchers.

Fint om någon kan hjälpa mig med detta..

mvh flapps
 
D

Deleted member 4971

Guest
Är inte voucher som att betala med pengar? Dvs din bokningsklass som avgör.
 

flapps

Medlem
Tack, Har bokningsklass H

Jo tänkte, men kände efter här först om nån har stenkoll innan jag ringer..
 
D

Deleted member 4971

Guest
Tack, Har bokningsklass H

Jo tänkte, men kände efter här först om nån har stenkoll innan jag ringer..

Du är nog rätt körd, men ring in och förklara läget!

"
Regler för återbetalning efter 24 timmar

  • SAS Business- och SAS Plus-biljetter köpta på sas.se är i regel återbetalningsbara. SAS Go-biljetter är inte återbetalningsbara, på dessa återbetalas endast skatter."
 

Totopez

Medlem
Är vouchern fortfarande giltig? Det är också ett grundkriterium. Har den gått ut ska det inte gå, oavsett bokningsklass.
 

fcx

Medlem
Ring SAS och hoppas på det bästa.

Du skriver att du inte får flyga. Om det är pga smittsam sjukdom kan kanske SAS vara ännu mer medgörliga?

Annars, kolla hemförsäkringen. Där borde det väl inte vara någon skillnad på om du betalat cash eller med voucher.

Se till att få läkarintyg.
 

agehall

Medlem
Krya på dig @flapps!

Jag tror som @fcx att hemförsäkringen alt reseförsäkringen är det mest troliga för att få ut ersättning för detta. Men om det är så att du inte få flyga pga din sjukdom och du kan få läkarintyg på detta så kan situationen vara en helt annan.
 

flapps

Medlem
Har varit kontakt med SAS och dom skall återkomma.. Jag får enligt mitt läkarintyg och givetvis läkaren inte lov att flyga/jobba tillsvidare så där är det kört. Hoppas SAS kan vara snälla att jag kan boka om resan till ett annat datum annars provar jag via hemförsäkringen som ni skriver.

/flapps
 
Toppen