Senaste nytt

Transit i Zürich - access till Swiss first class lounge?

flum

Medlem
Hej glada vänner. Har en uppkommande resa till Seoul och står i valet och kvalet om jag ska boka Swiss F (A-klass via PEK) eller SAS C(D-klass via NRT). Jag vet, ni måste tycka att jag är knäpp som ens funderar över valet(har gjort båda förrut, LX dit SK hem), men det finns några saker som ger SAS vissa fördelar

- mer eurobonuspoäng (ska kreditera EB)
- heldag i Tokyo på hemvägen istället för natt i Peking.
- även om biljetterna är ungefär lika dyra ser det lite sådär ut hos administrationen om man åker F båda vägarna.

Hade helst åkt LH F (bättre tider, 6h FCT) men LHs biljett var i dyraste laget(inga A-klass tillgängliga, bara F).

Nu till mina frågor:
- Vet ni hur det ser ut med Loungetillgång med dusch på hemresan (ZRH), kommer jag tex in på FCL I ZRH vid ankomst i F, och har loungen dusch?
- har ni någon koll på om LH brukar släppa A-klass från F-inventory i samma veva som dom släpper award F till *A.
 
Swiss First! Go go go! Bare det at du har muligheden :D

Men tag et screenshot af SAS pris til ære for administrationen...

(Dette under forudsætning at du stadig når EBG/D selvom du vælger Swiss)
 

flum

Medlem
Swiss First! Go go go! Bare det at du har muligheden :D

Men tag et screenshot af SAS pris til ære for administrationen...

(Dette under forudsætning at du stadig når EBG/D selvom du vælger Swiss)

Jo, helt medveten om skillnaden, då jag gjort bägge alternativen:) Har dock aldrig åkt LX F på hemvägen. Låter kalasbra med FCL-access med dusch på hemresan. Fäller nog avgörandet :)

EBG är lugnt, är just EBD så jag har ju EBG säkrat lång tid framöver. EBD nästa period kan bli lite tight men då mervärdet som EBD är marginellt är det inget jag bryr mig om. Borde egentligen ha börjat kreditera M&M i våras då jag med dessa får fem legs i LH/LX F senaste halvåret. Mina resvanor kommer dock förmodligen att ändras framöver och bli mer SK-dominerat så jag hade inte vunnit så mycket på det. Tusen tack för supporten :-D
 

flum

Medlem
Vilket problem. Och intressant hur prissättningen är om det är samma pris för att flyga SAS gamla business som Swiss nya First o_O
Revenue management är väl fantastiskt, kan nämna att det skiljer mindre än 10% i pris. Mycket beror nog på att LX är ganska aggresiva i prissättningen på PEK, vilket till dels kan beskrivas i en ganska risig ankomst/avgångstid i PEK. Sen brukar ju SAS ha väldigt bra beläggning i C-kabinen på NRT-flighterna, men visst är världen bra konstig ibland. Ju mer man skriver av sig inser man att det nog måste bli LX F:)
 

rlager

Medlem
Hej glada vänner. Har en uppkommande resa till Seoul och står i valet och kvalet om jag ska boka Swiss F (A-klass via PEK) eller SAS C(D-klass via NRT). Jag vet, ni måste tycka att jag är knäpp som ens funderar över valet(har gjort båda förrut, LX dit SK hem), men det finns några saker som ger SAS vissa fördelar

- mer eurobonuspoäng (ska kreditera EB)
- heldag i Tokyo på hemvägen istället för natt i Peking.
- även om biljetterna är ungefär lika dyra ser det lite sådär ut hos administrationen om man åker F båda vägarna.

Hade helst åkt LH F (bättre tider, 6h FCT) men LHs biljett var i dyraste laget(inga A-klass tillgängliga, bara F).

Nu till mina frågor:
- Vet ni hur det ser ut med Loungetillgång med dusch på hemresan (ZRH), kommer jag tex in på FCL I ZRH vid ankomst i F, och har loungen dusch?
- har ni någon koll på om LH brukar släppa A-klass från F-inventory i samma veva som dom släpper award F till *A.


Hej! Anlände med LX First till Zürich och fick tillgång till FCL med dusch senast i april och det var inte några problem.
 

rlager

Medlem
För övrigt är LX F helt enastående och minst 10 resor bättre än SAS C. Maten, vinerna och servicen är i toppklass och stolarna väldigt bekväma både i gamla och nya F.
 

flum

Medlem
För övrigt är LX F helt enastående och minst 10 resor bättre än SAS C. Maten, vinerna och servicen är i toppklass och stolarna väldigt bekväma både i gamla och nya F.

Jo, väl medveten om detta, åkte LX nya first i april. Väldigt trevligt. Men då det verkar som om jag kommer in i FCL på hemvägen så blir det nog så trots att jag offrar lite poäng och får stå med skampålen inför administrationen. Tack för supporten :)
 

flum

Medlem
Resebyrån överaskade genom att skrapa fram en Z-klassbiljett med SAS (fanns ej på ITA Matrix) som var 8000 billigare än D-klass så det blir tyvärr inget LX first för mig. Tack ändå för supporten:(
 
Toppen