Senaste nytt

Air New Zealand utsett till Airline of the year av Air Transport World

Jacob

Medlem
Amerikanska Air Transport World har utsett nyzeeländska flygbolaget Air New Zealand till "Airline of the year 2012". Utmärkelsen ges varje år till det flygbolag som varit branschledande inom områdena förnyelse, innovation och personalmotivation vilket lett till en exceptionell nivå av marknadsledning, kundservice, finansiellt resultat, management och säkerhet.

Huvudanledningen har varit att man ser flygbolaget som en trendsättare inom industrin. I sin bedömning skriver man "Air New Zealand is rising to the top tier of the industry in a host of areas, particularly in market position, product innovation, yield and social media"

Man kommenterar också att flygbolaget har en relativt ung och bränslesnål flotta samt ett bra miljöprogram.

Mycket roligt tycker jag som har Air New Zealand som ett av mina absoluta favoritflygbolag.
 

rob74

Medlem
Kul för NZ!!! :) De är verkligen värda utmärkelsen. Hoppas jag får tillfälle att åka med dem snart igen.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har fått någon slags förbannelse om två saker

Det ena är att flyga med Air New Zealand. Trots att jag är i Auckland och åker hem snart, tyvärr inte med dem. :(
Det andra är att flyga Airbus A380. Varje gång jag har lyckats att boka en flight med A380, något dyker upp så att jag missar tillfälle att flyga A380. :eek:
 
Toppen