Senaste nytt

SWISS // business fra Oslo til Los Angeles

pferdgarten

Medlem
God morgen til alle dere i Norden, og god natt til oss i Amerika!

En liten og kort rapport om min reise med Swiss i business mellom Oslo - Zurich - Los Angeles.
Avgang fra OSL kl.09:45 med LX1211 til Zurich. Etter 30min forsinkelse, pga sent innkommende fly fra Zurich, var vi i luften. Purser og hans betjening serverte en ålreit lunsj. Veldig hyggelig crew og bra flygning.

Jeg skulle videre til LAX med LX40, og gledet meg til å endelig prøve biz med LX. Flyet var A340-300 og setet 10A, en av "The Throne" stolene. Bildene av dette setet ser utrolig fristende ut … men så feil kan man ta… Dette var utvilsomt et av de dårligste lie-flat produktene jeg noensinne har opplevd. Både hard- og software hos SWISS skuffet på absolutt alle nivåer, og jeg kommer ALDRI til å fly med dem igjen. Deres hovedkabin er stor og upersonlig. Privacy mellom setene er så å si fraværende. Selve setet er ikke komfortabelt, hverken sittende og spesielt ikke liggende. Stolen er ubekvem og dårlig designet. Crewet fremstod, bortsett fra purser, fremstod som gretne og irritable, maten var ikke god og utvalg av drikke var tettere premium economy vs business. Da jeg ba om mer å spise etter noen timer, ble flyvertinnene regelrett fornærmet. Self-service snacks buffeten var en spøk, dårlig sådan, som ble tømt umiddelbart og fikk intet påfyll. Er det bare meg, eller har andre også blitt skuffet over hvor labert dette flyselskapet behandler sine businesspassasjerer. De kom rundt med noen tørre sandwiches, som igjen minnet mer om økonomi klasse.

Om noen skal fly med LX, så anbefaler jeg å bruke K-setene, da disse i det minste har litt mer plass til beina. Lie-flat i "The Throne" var som å være levende begravet i en trang kiste. Smalt, hardt og vondt. Purgetory.

Miles & More er ikke et særlig bra program om du hovedsakelig samler poeng til EB. Min billett var Z. Og fikk 900 for OSL - ZRH, og 6000 mellom ZRH - LAX. Snakk om å bli ranet på høylys dag mht miles. Neste gang jeg skal fly til USA så vurderer jeg å reise via Asia. Europeiske og amerikanske SA flyselskaper har per dags dato mye å hente og lære..

Min retur er med Lufthansa, men forventningene er ikke særlig høye. Jeg håper å unngå høyt blodtrykk og ankomme Oslo uten like store skuffelser.. Men, magefølelsen for LH´s nye biz er ikke særlig oppløftende.

Sluttsats: SWISS har muligens et strålende F-produkt, men deres J er dessverre særs skuffende.

Over og ut fra LA.
 

Alf

Medlem
En intressant läsning och bedömning av ett bolag som höjts till skyarna av många resenärer på forumet. Jag har inte provat Swiss på någon långlinje utan det ligger på listan. När jag läser detta blir jag dock lite tveksam. Med tanke på hur många bra recensioner Swiss fått på detta forum får vi hoppas det du råkat ut för är en engångsföreteelse.

LH har jag däremot rest med många gånger i C och dom tillhör inte mina favoriter och är därför väljer jag i regel bort dessa.
 

pep

Medlem
Jeg har også oplevet på SWISS (til Afrika) at jeg simpelthen ikke fik nok at spise. Forsøgte at bestille mere men med begrænset held. Især på økonomi klasse har jeg været sulten ved ankomst til DAR eller NBO.
 

pferdgarten

Medlem
Jeg har også oplevet på SWISS (til Afrika) at jeg simpelthen ikke fik nok at spise. Forsøgte at bestille mere men med begrænset held. Især på økonomi klasse har jeg været sulten ved ankomst til DAR eller NBO.
pep

Jeg har aldri opplevd å forlate en J-flygning med rumlende mage og stort behov for proteiner..
 

pferdgarten

Medlem
Alf

Jeg leste også endel gode anmeldelser av SWISS, men fant også kritikk på de samme punktene jeg beskrev. Og, dessverre fikk det negative koret enda en stemme. Det eneste positive med denne flygningen var amnitykit baggen som kan brukes til iPad.

Har også flydd mye J med LH, men aldri vært fornøyd. Veldig middels på alle måter. Men, ikke prøvd deres nye hardware på 747-800. Krysser fingrene…
 

pferdgarten

Medlem
@Dr.Miles Dr. Miles

Swiss Business stol er trang, hard og ukomfortabel, dessuten er deres klappbord særdeles klønete og upraktisk. En siste ting som var litt irriterende var også mangel på storage, selv på "the throne" som i utgangspunktet har rikelig med volum. Jeg er svimeslått over hvor dårlig dette var.

Tusen takk for link og interessant lesning av din recension!
 

Dr. Miles

Expert
Swiss Business stol er trang, hard og ukomfortabel, dessuten er deres klappbord særdeles klønete og upraktisk. En siste ting som var litt irriterende var også mangel på storage, selv på "the throne" som i utgangspunktet har rikelig med volum. Jeg er svimeslått over hvor dårlig dette var.
Ja, jag håller med om dålig förvaringsmöjlighet på dessa stolar. Sämre än detta är nog British Airways Club World (Business class) stol.
 
Toppen