Senaste nytt

Droghundar på Arlanda idag

Jonas C

Medlem
Klev nyss av TAP Portugal flight TP782 från Lissabon till Arlanda. Vid jetbryggan stod ett gäng poliser uppradade med en droghund som sniffade på folks handbagage. Någon som vet vad detta berodde på? Har aldrig råkat ut för detta tidigare.
 

Traveller

Medlem
Inte alls ovanligt skulle jag säga. Dock tycker jag att tråden är ok så länge den inte leder till tips om flighter etc där detta sker.
 

jumbooze

Medlem
Just AMS Och LIS har jag förståelse för om de sätter droghundar :D Det finns väl hyfsat liberal politik i båda länder?
 

Agö

Medlem
Från AMS på T2 vid flera tillfällen, direkt vid gate. Dessutom passkontroll och frågor om varifrån man rest.
 

Homer

Medlem
Ä jag trodde du stavat fel och det var draghunder det handlade om, DET hade varit konstigt.
Knarkfidos sniffar väl runt ständigt och jämt.
 

Palazzi

Medlem
Inte hänt mig jättemånga gånger, men visst har det hänt. Några Lufthansa-flygningar, men många anslutande från Afrika t.e.x...
 
D

Deleted member 4971

Guest
Har aldrig sett hundar och tycker tullen är mer stängd än öppen. Även när den är öppen är den mer ofta än sällan stängd. Tycker gott man ska ställa sig själv frågan, ska vi ha en tull eller inte. Om svaret är att en tull behövs, kanske man ska se till att bemanna den för samtliga flighter och faktiskt göra någonting...
 
Toppen