Senaste nytt

Vad gäller vid borttappat bagage? Ersättning?

Jag fick ett gradvis uppvaknande från min i övrigt helt underbara första resa i förstaklass. Först ett gammalt Cimberplan mellan Berlin och Köpenhamn (där varje stol hade ett eget askfat i armstödet). Sen kunde inte bagagehanterarna i Berlin flytta våra väskor på 40 minuter (med tanke på att planen stod 100 meter från varandra hade jag själv kunnat gå med väskorna...) vilket gjorde att mitt bagage inte kom fram till Köpenhamn. Jag rapporterade detta ju såklart direkt på flygplatsen. Nu verkar det ha blivit något fel, för när jag försöker söka på mitt nummer så får jag inte upp något, däremot får personen jag reste med upp sin rapport. Oavsett, vad gäller egentigen vid hemresa, är det helt kört att få någon ersättning för utlägg?
 

Dr. Miles

Expert
Jag lånar tråden. Jag fick ett gradvis uppvaknande från min i övrigt helt underbara första resa i förstaklass. Först ett gammalt Cimberplan mellan Berlin och Köpenhamn (där varje stol hade ett eget askfat i armstödet). Sen kunde inte bagagehanterarna i Berlin flytta våra väskor på 40 minuter (med tanke på att planen stod 100 meter från varandra hade jag själv kunnat gå med väskorna...) vilket gjorde att mitt bagage inte kom fram till Köpenhamn. Jag rapporterade detta ju såklart direkt på flygplatsen. Nu verkar det ha blivit något fel, för när jag försöker söka på mitt nummer så får jag inte upp något, däremot får personen jag reste med upp sin rapport. Oavsett, vad gäller egentigen vid hemresa, är det helt kört att få någon ersättning för utlägg?
Från hem&kortförsäkring får du ofta ingenting om bagageförsening händer vid hemkomst.
Flygbolaget ersätter eventuell köp av kläder och hygienartiklar men det känns svårt att motivera sådant köp när man har kommit hem.
 
Från hem&kortförsäkring får du ofta ingenting om bagageförsening händer vid hemkomst.
Flygbolaget ersätter eventuell köp av kläder och hygienartiklar men det känns svårt att motivera sådant köp när man har kommit hem.
Ja, det är svårt. Problemet är att jag om några timmar skall åka vidare, men denna gång med bil, och behöver några grejer som ligger i väskan. Frustrerande svårt att få besked av SAS just nu. Har ringt deras bagagehanterare på Kastrup och skall bli uppringd (behåller min plats i kö) det var en timme sedan. De är kanske på "fackligt möte"...
 
Toppen