Senaste nytt

Alternativ till Thai Airways Köpenhamn-Phuket i Business class

oxxax

Medlem
Jag har blivit ombedd att ordna flyg mellan CPH-HKT över jul och nyår 21:a dec till 1-4:a jan, och det är för fem pers varav två barn.
Det ska vara Business och farsgubben prioriterar flygtid före upplevelse, dvs han vill åka Thai Airways och han bryr sig inte om poängintjäning (även om jag gärna tar *A). Vid en snabbkoll fick jag fram ett pris på 175k, men jag tänkte höra med biljettfantasterna här om det finns trevligare/bättre/billigare alternativ.
Flyget dit är non-stop så den är kanske svår att konkurrera med, men hem blir det vad jag ser ett stop och då kan ju andra alternativ vara bättre.
Någon som har något tips om vad jag kan kolla, eller något annat konkret tips om flighter? :)

//oscar
 
Last edited:

oxxax

Medlem
1) det finns en mall för dessa frågor - använd den.
2) använd inte förkortningar i rubrikerna.

1. Du kanske blir förvånad nu, men det finns folk som inte bor här och läser allt på detta forum och som inte har det 100%iga intresset av att vare sig läsa eller skriva 12000 st. inlägg. Fast det kanske är ett krav för att få ställa en fråga?
Länka till mallen istället för att bara lägga din tid på att vara dryg.
2. För att?

Jag har trots allt läst en del av dina inlägg, och du kanske skulle tagga ner attityden något. Jag misstänker att en hel del drar sig från att bidra med inlägg för att slippa översittarsvar, och till slut är det bara gruppen för inbördes beundran och en massa poäng av olika slag kvar.
 

agehall

Medlem
1. Du kanske blir förvånad nu, men det finns folk som inte bor här och läser allt på detta forum och som inte har det 100%iga intresset av att vare sig läsa eller skriva 12000 st. inlägg. Fast det kanske är ett krav för att få ställa en fråga?
Länka till mallen istället för att bara lägga din tid på att vara dryg.

Jag satt på en mobil, så det var lite svårt att länka. Men om du hade tittat i forumet, så hade du sett detta som tredje inlägg:

Screen Shot 2014-08-01 at 09.14.23.png

http://www.businessclass.se/forum/f...vaend-haer-fragemallen-naer-startar-trad.html


För att det är en regel här på forumet...

Jag har trots allt läst en del av dina inlägg, och du kanske skulle tagga ner attityden något. Jag misstänker att en hel del drar sig från att bidra med inlägg för att slippa översittarsvar, och till slut är det bara gruppen för inbördes beundran och en massa poäng av olika slag kvar.

Mitt förra inlägg i den här tråden blev väldigt korthugget eftersom jag satt på mobilen. Ber om ursäkt för det.

Men om du vill ha hjälp, så är det bra om du iaf gör en minimal ansträngning själv. Det är svårt att missa sticky posts och du måste väl ha sett andra frågor om flygbiljetter tidigare? Att inte använda förkortningar i rubriker har varit en forumregel rätt länge nu och det påpekas ständigt och jämt när folk gör fel, så det är inget konstigt med det.
 

oxxax

Medlem
Jag satt på en mobil, så det var lite svårt att länka. Men om du hade tittat i forumet, så hade du sett detta som tredje inlägg:

Ja det där borde man ju trots allt ha sett. Jag har inte läst andras frågor om biljetter så jag har inte snappat upp det den vägen heller.

För att det är en regel här på forumet...

Ok, och även det har jag inte stött på i något jag läst.
 

Henrik_B

Medlem
Wow, catfight direkt på morgonen!:D Har oxxax kollat Turkish? De brukar ha mycket bra priser till Thailand. Då kan ni bla. utnyttja "sviterna" under mellanlandningen på IST. Det är definitivt värt omvägen och borde vara lätt att sälja in till farsgubben!
 

agehall

Medlem
Ok, och även det har jag inte stött på i något jag läst.

Reglerna är tyvärr väldigt undangömda numera. Jag försökte gräva upp en länk, men inte ens när man försöker registrera sig får man se forumreglerna. Jacob & Martin Björnström - finns inte reglerna att läsa längre? Då är det ju faktiskt riktigt svårt för folk att hålla sig till dem...

Typisk agehall attityd. Tråkigt.

Och nu blir jag faktiskt lite sur. Har du läst mitt andra inlägg i tråden där jag förklarar det hela!? Nog för att jag kan låta dryg ibland, men du får nog faktiskt hålla dig till att klaga då det finns anledning.

Läs först, skriv sedan!
 
Last edited:
Toppen