Senaste nytt

EBD: ge bort EGB 1 ggr per kvalificeringsperiod eller 1 ggr per år?

jsm

Medlem
Hej alla

Har försökt läsa mig till vad som gäller ang ge bort EBG. Har 2 personer jag skulle vilja ge EBG.

Jag kvalificerade för EBD i april. Kommer ge bort ett EBG i veckan. 1 juli börjar mitt kvalificeringsår.

Min fråga är om jag får ge bort ett till EBG under det nya kvalificeringsperioden eller om det är ett EBG per kvalificeringstillfälle (dvs jag kan bara ge bort ett till EBG när/om jag blir EBD nästa gång).

Någon som vet vad som gäller?

Dessutom, gäller den "bortgivna" EBG-statusen för mottagaren under innevarande period+nästa kvalificeringsperiod?T ex om mottagaren har kvalificeringsperiod 1 okt och jag ger bort EBG idag, hur länge får den status? 1 okt 2014? 1 jan 2015? 1 okt 2015? 1 jan 2016?

Tacksam för all info!
 

agehall

Medlem
Det är nog få som vet 100% säkert än, men om jag har förstått allt rätt, så får du ge bort ett EBG per (ditt) kvalificeringsår. Dvs du kan ge bort ett nu och ett 1/7. De som får EBG blir uppgraderade sitt innevarande kvalificeringsår samt nästkommande.

Det gäller alltså att se till att man inte ger bort ett EBG till någon vars kvalificeringingsperiod är på väg att ta slut.
 

jsm

Medlem
Tack Agehall, det är så jag också läst i diverse trådar.

Skulle vara intressant att höra från någon som kommit in på sitt nya kvalificeringsår efter att gett bort ett EBG.
 

adhoc76

Medlem
Det är nog få som vet 100% säkert än, men om jag har förstått allt rätt, så får du ge bort ett EBG per (ditt) kvalificeringsår. Dvs du kan ge bort ett nu och ett 1/7. De som får EBG blir uppgraderade sitt innevarande kvalificeringsår samt nästkommande.

Det gäller alltså att se till att man inte ger bort ett EBG till någon vars kvalificeringingsperiod är på väg att ta slut.

Innebärandes att farsan bör vänta att ge mig EBG till efter den 31 juli då min kvalificeringsperiod i denna period går ut?
 

Travel

Medlem
Hej!
Kämpar för att fixa Eurobonus Guld men de flesta av mina poäng kommer från Amex och Mastercard vilket inte påverkar min nivå.
Skulle någon vänlig själ kunna tänka sig att "skänka" ett kort till mig?
 

SVGOSL

Ny medlem
Jeg kan nå gi bort nytt gullkort.

Kvalifiseringsperiode 01JUN-31MAY, gav bort gullkort 19. mai og fikk ny kvote 1. juni.
 

Flood

Medlem
Kan tillägga att jag gick in på nytt EB-år idag och kan nu ge bort ett EBG eller två EBS, igår kunde jag inte ge bort något då jag redan hade gett två EBS.

Det här är alltså inte ett erbjudande om kort till någon, bara en bekräftelse på vad SVGOSL skriver ovan. :)
 
Toppen