Senaste nytt

Kulturskillnaderna? slår till igen

jumbooze

Medlem
Detta har jag sett, lite tidningar, knäpp upp knapparna i bak och låt unge göra sitt, jag såg det mitt i ett fint köpcenter :D

Goggla på Kai Dang Ku (varning!! ej rumsrent)
 

Moco

Medlem
Heh, det är ju mer eller mindre likadant i Indien. Behov nr 1 såväl som 2 uträttas utan tidningspapper direkt på platsen där behovet uppstår. Har som tur är hittills varit förskonad från att se det live ombord.
 

David

Medlem
Inget jag såg dagligen men klart vanlig syn på gatorna i Chongqing m.fl. städer i Kina. Hände även inomhus i köpcenter där med.
 
K

KavlingeDude

Guest
Jag är lite knäpp men det är en av anledningarna till varför jag gillar kineser - de är som små naturbarn.
Jag älskar den naturligt naturliga inställningen till kroppens behov :)
Skule iofs dra mig för att crappa på stolen i ett plan eller i ett hörn på ett varuhus men det mesta därimellan är OK. Har en sådan juste bild när jag sitter vid sidan av motorvägen med en busslast kineser som också behövde "gå".
Det som störde var deras, i vanlig maner,, nyfikenhet över hur min dick såg ut :)
 

staff

Medlem
Vet inte om man kan kalla just detta en "kulturskillnad". Det tillhör knappast kinesisk "kultur" att bajsa på flygplanssäten. Däremot finns det historiska och socioekonomiska förklaringar-- och av samma anledningar är sådant beteende i princip helt utrotat i städer som Shanghai och Shenzhen.
 
Toppen