Senaste nytt

Boka Hilton via hotels.com

Lineker

Medlem
Får man fulla förmåner ifall man visar sitt HHonors kort vid ankomst efter att bokat via hotels.com (där man ej kan ange HHonors medlemskap)?

Någon som vet hur prisnivån är rent generellt mellan hotels.com och direkt via hilton.com? Vissa hotell verkar vara avsevärt dyrare direkt via hotellet medans andra är något billigare än hotels.com.
 

flapps

Medlem
Vad jag har förstått så får du inga poäng eller förmåner om du har bokat via hotels.com. Jag bokar alltid genom Hilton då det brukar inte skilja så mycket pengamässigt. MEN då har du ju uppgradering/Lounge för det mesta om du är Guld eller Diamond. Plus alla dubbel och trippel poängs erbjudanden som dyker upp ganska ofta.

/flapps
 

sk-sthlm

Medlem
Jag har en enda gång bott på Hilton utan att bokat via hemsidan (bokade via priceline.com), men då fick jag inte några förmåner. Dock räknades det som en stay (men utan poäng), men vet inte om det var ett misstag eller inte.

På de stora kedjorna brukar det inte skilja så mkt mellan hotels.com och de egna hemsidorna - möjligen att det kan vara marginellt billigare på hotels.com (tror att det finns en regel som säger att man inte får ha billigare priser på sina egna hemsidor om man är ansluten till hotels.com, men det kanske inte gäller de största kedjorna).
/a
 
Jeg har aldrig oplevet specielt store prisforskelle. Med den relativt generøse poinindtjening ved de forskellige kampagner ville jeg slet ikke overveje det hvis ikke der var en rigtig stor prisforskel.

Værdien af gratis morgenmad (og evt. lounge v. upgrade) er ret stor for mig.
 

Lineker

Medlem
Bor man lite blandat så är ju hotels.com´s var 10:e gratis en liten förmån i sig. Men det låter som om man bör boka Hilton direkt via Hilton.
 

micsjo

Medlem
Jag har bokat Hilton Berlin via hotels.com en gång. Deg var något billigare med exec room den vägen. Mailade Hilton med mitt medlemsnr efter bokningen. Blev uppdgraderad, fick poän. Inga problem.
 
Kanske inte riktigt svar på frågan eftersom det kan variera mellan olika kedjor, men när jag bokat Sofitel via hotels.com så har jag i ett fall fått poäng och tre fall inte fått poäng. Har ingen status i Le Club för tillfället så kan inte säga hur de hade hanterat ev status.

Har bokat Radisson vid ett antal tillfällen och där är jag Elite Gold. Jag har ännu inte fått några poäng, men statusfördelar har jag fått i den mån det varit tillgängligt.

Däremot har ju, precis som andra nämnt här, hotels.com en inte helt ointressant förmån som i praktiken ger 10% rabatt. Man får ju, på deltagande hotell, var tionde natt gratis och jag kan blanda dessa nätter med olika kedjor och fristående. Kan således bo tre nätter på Sofitel, två nätter på Radisson och två nätter på Hilton och sedan ta ut en gratisnatt på the Peninsula (till ett värde av genomsnittet av de tio bokade nätterna). Ev mellanskillnader + skatter/avgifter får man stå för såklart. Men jag tycker det är ett bra alternativ om man inte kan bo på en å samma kedja hela tiden.
 

sembl

Medlem
Skulle avråda att boka via hotels.com då du nästan till 100 % är ute efter poäng eller förmåner. Ibland har man tur men oftast inte. Hittar du ett pris som är "mycket" billigare på hotels så ring in till hotellet och berätta det så brukar man få samma pris.

Dock finns det som
säger andra fördelar med hotels.com
 

nilsson

Medlem
Det är många kedjor som har prisgaranti, så hittar man något billigare på hotels.com kan man få ned priset. Så frågan är egentligen om man helst vill ha 10% rabatt eller att allt funkar bättre på hotellet.
 
Toppen