Senaste nytt

Sökes Stockholm - Manila Economy class

Gotlander

Medlem
Varifrån vill du börja din resa?
ARN
Var är din destination?
MNL
När vill/behöver du resa ut?
2014-12-19 till 2014-12-22
När vill/behöver du komma hem?
2015-01-05 till 2015-01-07
Hur länge vill du vara borta?
Dryga två veckor
Hur många personer som skall resa? (Ange antal vuxna och barn. Även barnet/ens ålder)
Tre vuxna
I vilken kabinklass?
Economy
Med vilka flygbolag vill du flyga med?
Star Alliance
Vad är din budget?
6000-9000 SEK
Vad är det viktigaste för dig?
Priset är viktigast pga resesällskapet som är studenter!

Har inte tidigare rest till Filippinerna så om någon har tips eller input är det mycket uppskattat!
Stort tack!
 
Last edited:

NotRyan

Medlem
Lycka till att hitta nånting till de där priserna i värsta jul-peaken :(

Det enda jag kan tänka mig är Air China via Beijing. Men knappast troligt.

Jag kan kolla i morgon om du inte fått några tips..

Mvh
/NotRyan
 

Magnus_K

Medlem
Hej!
Instämmer med föregående talare.
Jag sökte men fann tyvärr inget med star alliance.
Det finns med Qatar för typ 9500.
Men gör man djupdykning så kanske man hittar med Star Alliance.

Mvh
Magnus

image.jpg
 

Nemo

Medlem
Lycka till att hitta nånting till de där priserna i värsta jul-peaken :(
Det enda jag kan tänka mig är Air China via Beijing. Men knappast troligt.
Jag kan kolla i morgon om du inte fått några tips..
Mvh
/NotRyan
Air China Economy Superdeal 21/12-7/1 för 11'.
 

AABack2ARN

Medlem
När det är som billigast, vad kostar det då?

Lägst publicerade priser enligt ExpertFlyer är på OS (fare basis LNNSE) för 2280SEK plus skatter och avgifter. CZ har en fare för 2400SEK + skatter och avgifter medan LX har en för 2945 och BA har en för 3160 (+skatter och avgifter)
 
Här är det definitiv läge att köpa biljetten hos en resebyrå* och att vara "otrogen" dvs flyga med Sky Team istället, för då kan ni hitta resor från ca 4900 SEK (jag sökte med www.flygresor.se och priset är för EN person):

China.jpg

Visserligen har de billigaste biljetterna långa stopovers (ni blir tvungna att ta in på hotell eller vandrarhem), men det är så stor skillnad i pris att det nog är värt det.

Förresten, har ni kollat upp om det finns möjlighet att köpa ungdoms- eller studentbiljetter? På min tid köpte man ett ISIC-kort av Kilroy Travel och så fick man studentrabatt hos dem. Sök lite här på forumet (skriv typ "ungdom" eller "student" utan citationstecken i sökfältet ovan) och se vad som finns. Hittar ni inget så skapa en ny tråd och fråga hur det funkar med ungdoms/studentbiljetter.

*Risker med att köpa biljetter av resebyråer:
  • Man har ingen som helst koll på vilken bokningsklass man hamnar i och således kan man inte veta om du tjänar några bonuspoäng.
  • Om det blir strul (inställt flyg, ändrade flygtider, etc) kan man räkna med att få betala t ex 10 kr/minut för telefonsamtal till supporten på resebyrån man köpte biljetten av.
  • Räkna inte med att få välja sittplats eller kunna registrera bonuskort på förhand (innan checkin) utan avgifter.
  • Det brukar tillkomma 100-150 SEK på det visade priset om man vill betala med kort.
  • Om man betalar med internetbanken går man miste om den reseförsäkringen som brukar ingå om man betalar med de vanligaste korten (Visa, Mastercard, Diners, American Express, etc). Ett vanligt undantag är om man har ett av nämnda kort kopplade till det kontot som internetbankbetalningen gjordes ifrån, då brukar försäkringen gälla i alla fall.
 
Last edited:
Bra pris men långa anslutningar. Å andra sidan får ni en dag i Amsterdam på utresan och en på hemresan...
Det är därför de är så billiga, flygbolagen vet att det är kassa tider. Det finns dyrare alternativ med kortare total restid och det finns flyg på andra datum också.

Om de vill slippa övernattningen i Amsterdam på hemresan kan de köpa en separat biljett med Norwegian (avgår 21:40) för sådär 600-700 SEK.
 

Kricka

Medlem
Det är därför de är så billiga, flygbolagen vet att det är kassa tider. Det finns dyrare alternativ med kortare total restid och det finns flyg på andra datum också.

Om de vill slippa övernattningen i Amsterdam på hemresan kan de köpa en separat biljett med Norwegian (avgår 21:40) för sådär 600-700 SEK.

och hoppas att de flyger - förvisso ingen Dreamlinerdestination men det är ju inte bara de som krånglar.
 

Dr. Miles

Expert
Här är det definitiv läge att köpa biljetten hos en resebyrå* och att vara "otrogen" dvs flyga med Sky Team istället, för då kan ni hitta resor från ca 4900 SEK (jag sökte med www.flygresor.se):

Visa bifogad bild 26973

Visserligen har de billigaste biljetterna långa stopovers (ni blir tvungna att ta in på hotell eller vandrarhem), men det är så stor skillnad i pris att det nog är värt det.


Jag vill påminna er om många av resebyråer (ej alla) som syns i resultat av Flygresor.se biljetterar inte själva utan proceduren ser ungefär så här ut:

  1. Visar platstillgång från cache (ej aktuell pris-/plattstillgångsläge)
  2. Tar emot bokning
  3. Skickar vidare till GDS eller flygbolag
  4. Få bekräftelse om pris&plats finns
  5. Begär inbetalning
  6. Tar emot betalning
  7. Skicka pengar till flygbolaget
  8. Få bokningen biljetterad
  9. Skicka e-ticket till kunden

Sökning på Flygresor.se för 3 personer Stockholm-Manila T/R.
Screenshot20140730_2.png

Expedia, MrJet, Resfeber (i alla fall när de var en del av Travelocity) visar resultat från mer pålitlig källa så priset brukar stämma vid betalningsfasen.

Så mitt råd är, prova att boka föreslagna resor på de resebyråerna. Om du har tur, finns det de priserna.
Men tyvärr så är det inte alla gånger.
 
Toppen