Senaste nytt

Thai Airways Royal Orchid Plus försämras rejält

jumbooze

Medlem
SItter inte vid dator nu men kommer skriva mer om detta men det verkar som det nästan dubleras mängden miles som behövs till Europa.
Man får hoppas att den nya tabellen är fel annars så är det en kraftig försämring.
Har 0 miles på orchid men ville bara lägga upp en alert här då jg läst om folk som har sina miles där.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Det jag säger med att spara en massa miles, dom försämrar bara ;) Gör av med poängen :D
 

AABack2ARN

Medlem
Helt klart underskattade nog Thai mängden uppröra kunder. Visar att det (ibland) lönar sig att höra av sig till företaget och klaga. Tyvärr är det nog så att det snarare är någon politiker/potentat som klagat och därför har ändringen skett.

Vet inte om detta ämne diskuterats i media i Thailand - det brukar ju kunna ändra redan fattade beslut i vissa fall.
 

Dr. Miles

Expert
Helt klart underskattade nog Thai mängden uppröra kunder. Visar att det (ibland) lönar sig att höra av sig till företaget och klaga.

SAS försökte att införa bränsletillägg på bonusresor även på SAS, Wideroe och Blue1:s flygningar.
Fuel surcharge probably to be added on Eurobonus Award tickets soon - FlyerTalk Forums
(Förresten, jag antar att GetAA81Back2ARN@FlyerTalk och du är en och samma person. :))

Fem månader senare backade de. (Det är Martins inlägg)
Flyertalk wins! Eurobonus removes fuel charges on Award travel - FlyerTalk Forums
 

AABack2ARN

Medlem
Japp, det är jag. Men jag har gett upp att posta på FlyerTalk sedan länge.

Jag tillhörde (tyvärr) dem som sa "j*a SAS nu får det vara nog" men aldrig tog mig energi att skriva till SAS och klaga utan knöt näven i fickan. Löste sig förvisso ändå...

Numer är jag lite bättre på att höra av mig med ris (och ibland ros) till företag som inte levererar vad de skall.

(Exemeplvis har BA fått sig några mail avseende deras eländiga Afternoon tea och CBP i USA har fått ett par kommentarer om långa väntetider - BA svarade men det har inte CBP gjort...)
 
Toppen