Senaste nytt

TripIt Pro

rvarttinen

Medlem
TripIt påminner lite då och då om att jag bör prova den gratis i trettio dagar, efter provperioden kostar den ca 340:- per år. Är det någon som provat applikationen? Är den värd sitt pris?

En intressant iaktaglese är att följande ingår i dessa 340 spänn:

"Complimentary 1-year memberships to Hertz #1 Club Gold and Regus Gold. VIP car rental and access to 1,100 business lounges worldwide. ($660 value)"

... lounge access? Gratis eller betala för sig?

Andra förtjänster de pekar på:


"Know before you go
Instant alerts about flight delays, cancellations, and gate changes sent right to your phone.

AltFlights
Find alternate flights fast
We'll help you when you need to find another way there, including flight status and open seats.

PointsReward
Track all your points
At last, all your frequent travel account information, balances, and expirations in one place.

Refunds
Get flight refunds
If your airfare is eligible for a refund, you'll be the first to know.

Share
Share automatically
Automatically share all your travel plans with the people who need to know exactly where you are… and where you're going."
 
Jag kör TripIt Pro sedan ett år tillbaka. Blev frälst i tjänsten från start och valde att betala direkt för att "dra mitt strå till stacken". Tycker det är en suverän tjänst!
Hertz #1 Club Gold och Regus följer med. Har bara använt Regus i Stockholm och det som ingår är plats med tillgång till internet / lån av dator vid behov, kaffe, kopiatorer / kontorsutrustning m.m. Dock inte att förväxla med tillgång till eget (privat) kontorsrum (det är öppet landskap men med skärmväggar där jag var), fast som jag förstår det kan man testa även det gratis eller köpa det (eller mötesrum) till reducerat pris. Jättesmidigt om man har behov av arbetsrum i städer (som komplement till flygplatslounger) medan man reser.

Har flight alerts via SMS, jättesmidigt att oavsett bolag du flyger med få meddelande vid gateförändringar, förseningar osv. Hänt ett par ggr jag vetat först vad som försiggår när folk står i samlingar förvirrade, alltid trevligt :)

Man lägger enkelt in sina användaruppgifter i alla lojalitetsprogram så håller den redan på din poängnivå och status i en samlad översikt - smidigt.

Alternativflyg har jag inte någon erfarenhet av och refunds är nog mest i USA.
Att dela sin resplan med andra (samarbeta eller endast för visning) är dock riktigt smidigt.
Använder även iCal-integration så jag har alla mina resplaner direkt i såväl Outlook som mobil (även om det finns app där också så är det smidigt att ha i sin kalender)

Sist men inte minst kan väl inte (även om det ingår i gratisversionen) möjligheten att tolka alla dina resplaner (genom att bara vidarebefordra dina mail) höjas nog till skyarna. Oavsett om du bokar tåg på sj.se, flyg via resebyrå, flygbolaget eller sökmotor, hotell direkt eller på booking.com / hotels.com, så bara skjuter du iväg mailet så är det integrerat i din resplan, sparar massa tid och är otroligt smidigt!
 

rvarttinen

Medlem
Tack njohansson för infon! Jag har använt gratisvarianten ett tag nu, mest för att hålla reda på flyg och hotellbokningar, och hyrbil i förekommande fall. Jo, att den kan tolka bekräftelser är väldigt smidigt. Gateändringar och försenat flyg info skulle jag behövt i somras... :)

Återkommer här om jag köper och lite om mina intryck i så fall. Har en liten tripp till TRD imorgon, så det kan tidigast bli i helgen.
 

Concorde

Founding Member
Hoppas såg visst att jag hade ett pro konto igår när transaktionen kom upp på kontot... ska helt klart börja använda denna tjänst.
 

JacobGBG

Medlem
Jag kör också Tripit Pro och kan hålla med ovanstående att det är superbt när man har ett komplext itinerary. Istället för att tio olika mail matas allting bara in till kalendern i min Android-mobil inklusive bokningsnummer och dylik info.
 

jth

Medlem
Inte en pro-fråga direkt, men sist när jag stoppade in min SAS-itinierary (för några veckor sedan) som jag bokat via sas.se så lyckades den inte att tolka den. Några fler som haft problem med detta på sistone?
 
jth och AHO: Mitt bästa tips är väl egentligen att kontakta deras support och informera så de blir medvetna om problemen. Jag har haft problem ett par ggr på olika ställen också och då hört av mig med bra gensvar. Med tanke på att de verkar stöda flera hundra olika leverantörer av information att tolka från lär det vara ganska komplext system att hålla reda på (inklusive alla löpande förändringar) :)
 
Toppen