Senaste nytt

[First Class] Frankfurt - Tokyo T/R 33.700 SEK [Emirates]

Damp ner ett mail i inboxen idag. EK från Frankfurt har ganska bra priser i F.
Ser nu att priserna är nästan lika bra från Sverige också, 34.000 till Tokyo från Arlanda fast då utan A380 ben.

Ni som har koll på EK. Ligger de alltid så här lågt från Sverige?
Jag vet att simon_says91 gjorde ett riktigt klipp till AKL men det var väl öppningspris?

Dubai - 3180€
Johannesburg - 3680€
Ho Chi Minh City - 3680€
Hong Kong - 3680€
Maldiverna - 3680€
Peking - 3680€
Shanghai - 3680€
Singapore - 3680€
Tokyo - 3680€

Fullständig lista här: Sondertarife | Angebote | Flugziele | Emirates Deutschland

EK.png
 
Last edited:
Damp ner ett mail i inboxen idag. EK från Frankfurt har ganska bra priser i F.
Ser nu att priserna är nästan lika bra från Sverige också, 34.000 till Tokyo från Arlanda fast då utan A380 ben.

Ni som har koll på EK. Ligger de alltid så här lågt från Sverige?
Jag vet att simon_says91 gjorde ett riktigt klipp till AKL men det var väl öppningspris?

Man skall inte oroa sig för att missa A380 i First. B777 är mer värda tycker jag då sviten va märkart större och bättre med nyinstallerade ICE systemet (IFE) ombord medans A380 har en gammal touchdel som man nästan får trycka sönder för att få respond.

Som du säger gjorde jag nog ett kap när de gäller priset på min F resa till Auckland som landade på 40 463SEK om jag inte minns fel. Motsvarande resa till Auckland kostar i dagens läge ca 57 000SEK och då går de inte att boka min routing som gick med B777 via Kuala Lumpur till Melbourne.

Det som är bra med EK är väl att priserna är så låga och att man samtidigt får åka First direkt från Arlanda (i alla fall dom flesta fallen ;) )

EDIT: Qantas går att flyga till Auckland för 52 000SEK i First (operated by emirates ARN-DXB and MEL-AKL) då bara resan DXB-MEL på ca 14 timmar per flygning. Men hela resan bokas på Qantas biljett.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Man skall inte oroa sig för att missa A380 i First. B777 är mer värda tycker jag då sviten va märkart större och bättre med nyinstallerade ICE systemet (IFE) ombord medans A380 har en gammal touchdel som man nästan får trycka sönder för att få respond.

Som du säger gjorde jag nog ett kap när de gäller priset på min F resa till Auckland som landade på 40 463SEK om jag inte minns fel. Motsvarande resa till Auckland kostar i dagens läge ca 57 000SEK och då går de inte att boka min routing som gick med B777 via Kuala Lumpur till Melbourne.

Det som är bra med EK är väl att priserna är så låga och att man samtidigt får åka First direkt från Arlanda (i alla fall dom flesta fallen ;) )

EDIT: Qantas går att flyga till Auckland för 52 000SEK i First (operated by emirates ARN-DXB and MEL-AKL) då bara resan DXB-MEL på ca 14 timmar per flygning. Men hela resan bokas på Qantas biljett.
Jag misstänker att baspriset är ungerfär det samma som förut men skilnaden är att Emirates har börjat att ta betalt för bränsletillägg, vilket gör att resor med många segments som din resa kostar mycket mer idag än förut.
 
Jag misstänker att baspriset är ungerfär det samma som förut men skilnaden är att Emirates har börjat att ta betalt för bränsletillägg, vilket gör att resor med många segments som din resa kostar mycket mer idag än förut.
Jo de kan nog va så men det priset i mitt förra inlägg är inte för samma segment som min resa utan med direktflyg mellan Dubai och Melbourne. Går inte att boka min segmentflygning längre på nätet vilket det gjorde förut.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Man skall inte oroa sig för att missa A380 i First. B777 är mer värda tycker jag då sviten va märkart större och bättre med nyinstallerade ICE systemet (IFE) ombord medans A380 har en gammal touchdel som man nästan får trycka sönder för att få respond.

Gäller det alla A380? vad jag vet så var det samma typ av IFE på både 777 & A380 när jag åkte, tänkte om jag drack för mycket champagne och helt missat det :D
 
Gäller det alla A380? vad jag vet så var det samma typ av IFE på både 777 & A380 när jag åkte, tänkte om jag drack för mycket champagne och helt missat det :D

På dom senaste B777 dom får in från fabriken är de en nyare kontroll som liknar en Ipad men lite mindre. Touchen är hästlängder bättre än den gamla. Fortfarande samma IFE system som heter ICE. Sviterna är större på B777 än på A380 har vi konstaterat ;)
 
Toppen