Senaste nytt

SAS 40% dyrare än Lufthansa

Mikey1122

Medlem
Kollar redan på nästa sommars resa m fam till SFO (fr GOT) och ser med förvåning att SAS ligger drygt 40% högre. Och vi som är 3 vuxna och två barn får LH biljetterna 16000kr billigare än SAS. Allt i ekonomi / go.
Den enda fördelen med SAS förutom två timmars restid på ditvägen är väl att jag får ha med 2 extra väskor istället för 1extra med LH. Förstås även en väldans massa poäng skiljer då LH biljetten ger 25%..

Tror ni att SAS kommer med lägre priser närmare fram?
 

Malu

Medlem
Det kommer säkert flera kampanjer framöver. Jag skulle följa läget under hösten, men inte vänta alltför länge. Sedan måste du naturligtvis sälja in att en mellanlandning aldrig är ett problem, utan bara en möjlighet till en utökad flygupplevelse... ;)
 

palmen

Moderator
Tack för info! Jag har kollat på tidigare datum också men SAS lägsta ligger på drygt 8k / vuxen. Hur långt innan bedömer du man kan hitta lägsta pris? Jag tror inte att SAS kan matcha LH ändå.

Jag bokade SAS till SFO med ca 2 månaders framförhållning för resa i april/maj och det kostade ungefär 5500 kronor.
Helt klart finns det betydligt billigare biljetter än 8000 kronor, men det är högsäsong till SFO samt att SAS erbjuder direktflight från CPH vilket många betalar extra för. Om jag förstått det rätt har SSA väldigt bra beläggning på flighten till SFO
 

agehall

Medlem
Tack för info! Jag har kollat på tidigare datum också men SAS lägsta ligger på drygt 8k / vuxen. Hur långt innan bedömer du man kan hitta lägsta pris? Jag tror inte att SAS kan matcha LH ändå.

SAS hade väl de bästa priserna man skådat EU-US under sin kampanj i maj i år. Visst kommer LH nog att ligga lägre än SAS normalt sett, men lyckas du köpa när SAS har en kampanj så blir jag nog förvånad om LH är dyrare.

När det kommer kampanjer från SAS sida kan jag tyvärr inte säga. Visste vi när det är billigast att köpa en biljett i förväg så skulle vi alla köpa då men det är liksom en del i spelet att man själv måste göra avvägningen vad som är värt att riskera.
 

Mikey1122

Medlem
Så klart Agehall! Jag avvaktar och följer utvecklingen. Är också beredd att betala något mer för SAS men inte 16000...
 
D

Deleted member 4971

Guest
Jag har köpt 2 resor till USA det här året där man hade bra kampanjer, Stockholm-Chicago t/r för 1999 kr och 2999 kr. Behöver väl inte komma igen, men någon typ av rea kommer det säkert framöver.
 

Moco

Medlem
SAS torde väl inte ens vara ett alternativ? :p
Inte minst om priset nu skiljer så mycket ändå.
Lufthansa är ju en upplevelse tom i economy om man jämför med SAS.
Strunta i de fjuttiga eb-poängen du går miste om och låt familjen åka värdigt till staterna :)
 
D

Deleted member 4971

Guest
SAS torde väl inte ens vara ett alternativ? :p
Inte minst om priset nu skiljer så mycket ändå.
Lufthansa är ju en upplevelse tom i economy om man jämför med SAS.
Strunta i de fjuttiga eb-poängen du går miste om och låt familjen åka värdigt till staterna :)


För mig som aldrig flugit Lufthansa, vad skiljer mot SAS? EB-poäng är ju möjligt att tjäna på lufthansa.
 
Toppen