Senaste nytt

Vart tog Hello-Kitty vägen?

Henrik_B

Medlem
Så mina vänner, här kommer en kort reserapport från dagens äventyr i Asien. Vi ankom BKK efter ett dygns behaglig vistelse på Novotel. Småttingarna fick Hello-Kitty pyssel vid incheckningen. Den äldre har tjatat i månader om att få åka Hello-Kitty planet vilket vi blev lovade.

image.jpg

Dock blev det konstigheter direkt eftersom jag fått nytt kreditkort sedan bokningen gjordes. Enligt EVA måste man ha samma kreditkortnummer på köpet som när man checkar in (?). Så det blev till att köpa nya till samma rate. De gamla biljetterna krediteras efter (wait for it...) 1-2 månader! Talade med AMEX om detta nu ikväll som tyckte det var bra att såna här fasoner kom fram och "skulle ta tag i EVA", vad nu det innebär. En timme och ett par tusenlappar senare hade vi fått nya biljetter och begav oss till gate E2.

image.jpg
Boeing 777-300ER, dock inget Hello-Kitty plan som utlovat, men vi är glada ändå!

Agenten, som var en trevlig ung man, flyttade om lite så vi fick ett eget säte till vår infant. Vi var för övrigt tvugna att köpa biljetter på plats till vår infant eftersom det inte gick att göra online. Något annat för EVA att ta tag i!

Flighten på ca. 3 h var inget märkvärdigt, men bekväma stolar i Elite Class (motsvarande SAS Plus) med 2-4-2 konfig. Vår äldre knatte gjorde en vänstersväng när vi kom in i planet, men blev snabbt inrättad igen.

Jag åt fisk och de övriga köttbullar med ett hårdkokt ägg i mitten. Fisken var inte så god, köttet var något bättre. Vi var nog bortskämda efter TK's C IST-BKK dagen innan. Men småttingarna var nöjda!

image.jpg
Sjögräsrulle med fisksmak att knapra på.

image.jpg
Lite trevlig IFE också.

Nästa flight blir BKK-HAN, en ny chans för Hello-Kitty! På återseende!
 
Last edited:

Henrik_B

Medlem
De lovade ju att det skulle vara Hello-Kitty, dock fanns de gott om dem på TPE så knattarna blev nöjda ändå, min fru också. Hon har tjatat i säkert 10 år om och få åka den:D
 

Henrik_B

Medlem
Här kommer lite bilder från Taipei. Första besöket här och trivs fantastiskt bra! Bästa måltiden hittills var en middag i all enklehet på Shihlin Night Market. Panerad kyckling med skinka och ostlager, doppas i chilisås. Gudomligt gott! Taiwan Beer till det.

image.jpg


Helt hysteriska Shihlin Night Market. Letade efter ett ställe där man ska kunna dricka kobrablod med honung. Dock blev småttingarna trötta och vi fick avbryta letandet. En marknad är alltid obligatoriskt att besöka i varje ny storstad!

image.jpg


Mer Kitty..

image.jpg


Billigaste Ubern någonsin. Enligt XE Currency Converter blev det ca. 28 SEK för en 10 minuters resa med Uber-X, en ren och snygg Toyota.

image.jpg

Imorgon blir det mer äventyr med ett besök i Maokong-bergen med The-provning, något för doktorn kanske!
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    264 KB · Visningar: 673
Last edited:

KNA

Medlem
Många bolag kräver att man kan visa upp kortet biljetten är köpt med om man köpt den direkt av bolaget , har själv blivit nekad när jag köpte en biljett av Philippines airlines med e-kort , fick tillbaka 2/3 av biljettpriset ung
 

Henrik_B

Medlem
Fick det gamla kortnumret av AMEX som ska vidarebefordras till EVA för en 100% refund. Vi har en till EVA-flight på onsdag som ska vara ok nu när jag har det gamla numret.
 

Henrik_B

Medlem
Dags att avsluta den här rapporten och flyga vidare. Det blev inget Kitty, men istället dök den här skönheten upp vid gaten!

uhary6e8.jpg


a3uguhu4.jpg


u3asysun.jpg


Missade MD80-eventet i höstas, men fick istället flyga economy i denna MD90 till Hanoi. Tog lite interiörbilder innan flygvärdinnan bad mig stänga av (inte flight mode) mobilen för take-off, håll till godo!

3ahevype.jpg

Äkta breda Business Class-stolar, inga konstigheter!

7unehedy.jpg

Economy Class.

hu8avetu.jpg

Och så askoppen...

Tack för att ni läste, trevlig fortsättning på sommaren!
 
Det där med att biljetten är bokad på ett annat kort är ett jäkla fippel måste jag säga. Troligen den enda "bra" anledningen till att boka via en resebyro...då slipper man den frågan vid checkin.
 

Gus

Medlem
Det där med att biljetten är bokad på ett annat kort är ett jäkla fippel måste jag säga. Troligen den enda "bra" anledningen till att boka via en resebyro...då slipper man den frågan vid checkin.
Jag trodde att jag blivit av med min plånbok men hittade den sen. Jag spärrade mitt ba-visa men har det således kvar. Fungerar detta vid check in? Det räcker att de ser kortet, eller drar de kortet i en terminal?
 
Toppen