Senaste nytt

Målmedveten resenär?

Dr. Miles

Expert
På BC pratar vi ofta om medveten resenär och resan i sig kan vara målet.
Den här gången vill jag diskutera från en annan vinkel.

Jag har träffat många intressanta människor under åren och de gör saker i resmålet efter deras intresse.
En japansk man som var fjärilsfantast och han jagade efter sällsynta fjärilar.
En annan person som jag har träffat var en äldre herre från Taiwan (som kunde prata japanska). Han var orkidéfantast och åkte till olika skogar och djungel för att hitta orkidé.
palmen är ett exempel på BC som åker till olika ställe för att prova öl&whisky/whiskey.

Vad är ditt mål (intresse) när du har kommit till destination (ej på flyget)?

Förtydligande: Vi pratar inte om flygresan i sig i den här tråden.
 

chazzie

Medlem
Jag kan vara först ut, om än lite tråkig... Fotografering (jag kan vara en jobbig medresenär när jag hittar mycket att fota =} ), vart jag än åker så hittar jag alltid saker att fotografera, gärna stadsmiljöer och landskap, men man tar lite chanserna som de kommer. Även om målet med resan inte uteslutande är att fotografera så är det alltid en stor del av alla resor.

Annars kan det nog vara rena golfresor ibland, jag spelar gärna golf utomlands och har fått en dålig ovana nu att vilja spela kända tour-banor som inte direkt brukar vara billigt, men precis som när man bokar sin flygblijett så får man en uppelevelse efter vad man betalar!

Kul tråd!
 

Trox

Medlem
Jag brukar förboka restauranger som jag vill äta på innan jag åker.

Nästa lördag åker jag till New York, bland annat för att testa Distilled. I september blir det SFO för besök på ett par vingårdar och middagar på några trevliga restauranger.

Så för min del är det mest mat och dryck som står på schemat.
 
K

KavlingeDude

Guest
- Att rida "bångstyriga" hästar (är gammal inridare)
- Fiska i stadsmiljöer (har alltid ett minispö med mig) 225.jpg
- Jogga i nya stadsmiljöer.
- Udda golfbanor.
 
-Fotografera (som tidigare nämnts)
-Äta god mat (gärna michelin-restaurang)
-Är jag på ett resmål som ligger nära till ett UNESCO världsarv så står det högt upp på listan på saker som skall besökas
 

flapps

Medlem
Som heltidsmusiker så planerar jag gärna in en konsert med div band/artister som jag vanligtvis inte har en chans att se live i skandinavien... Som andra också skriver en god middag på en michelinrestaurang är ju aldrig fel det heller..

/flapps
 

Magnus_K

Medlem
Uppleva fina hotell, äta god mat som många andra redan skrivit.
Tycker även det är roligt att skapa minnen genom att göra aktiviteter som man oftast inte skulle göra hemma.
Exempelvis hyra stora båtar i gulfen eftersom benispriset är mycket förmånligare där :)
 

jumbooze

Medlem
Göra aktiviteter man inte gör hemma, mat och Bio om det finns en bra biograf i närheten

Dubai - "iFly"
San Diego - Jetlev
Washington DC - SegWay

Jag överväger fortfarande om Zoorbing är idiotiskt eller bara skoj
 
Toppen