Senaste nytt

Fick jag rätt besked av EuroBonus Medlemsservice?

fmansson

Medlem
Då jag under förra året halkade ner på Silver eftersom jag la krutet på att få treårigt A3G, vilket jag fick, så började jag nu i februari samla EB-poäng igen. Den 6 juni flög jag MMX-ARN-VBY och tippade över till EBG på sträckan ARN-VBY.

Dessa reggades dock inte innan den 11 juni och redan den 8 juni flög jag tillbaks till Malmö via ARN från Gotland.
För dessa två resor en 8 juni fick jag 500+500 poäng i SAS GO. Ingen guldbonus på 25%.

Jag ringge EB Medlemsservice idag och fick beskedet att eftersom de inte uppgraderade mig till EBG förrän den 11/6 så kan de inte ge mig någon guldbonus för de två resorna den 8 juni. Sammanlagt handlar det om 250 poäng så det är väl inte hela världen egentligen men jag kan tycka att jag har rätt till dem. Det hade ju kunnat vara så att jag flög i Business den 8 juni exempelvis VBY-ARN-CPH-NRT och då hade guldbonusen varit betydligt större.

Fick jag rätt besked av EB Medlemsservice eller sköt de från höften?
 

mha321

Medlem
Det stämmer överens med vad jag hört andra få - guldet "räknas inte" förrän det är uppdaterat i deras backendsystem.

Samma gäller möjligheten att använda guldförmåner (lounge tex) mellan det att du flygit in det och att det faktiskt uppdaterar i systemen.

Så tyvärr tror jag för en gångs skull du fått rätt svar.
 

NotRyan

Medlem
Ja, det är rätt, om man är i den situationen att man har poängtunga flighter just efter EBG-flighten, så är det bäst att INTE ha sitt EB-nummer i bokningen utan retroregistrera dessa flighter...
 

Camorra

Medlem
Jeg syntes uansett at SAS burde ha lagt til disse poengene manuelt. Det koster de knapt noe, og gir fornøyde kunder.
 

AABack2ARN

Medlem
Har en känsla att flera andra bonussystem har samma problematik. Men det är likväl ganska dåligt och tyder på att underliggande systemstödet inte är speciellt bra
 
Toppen