Senaste nytt

Ving introducerar nytt koncept - Easy Travel

Jacob

Medlem
Charter är inte direkt vad vi brukar diskutera på den här sidan, men Ving imponerar faktiskt och har introducerad ett nytt ganska trevligt resekoncept.

Passagerare som reser med Ving, flyger med Thomas Cook Airlines och bor på något av Vings Sunwing Resort eller Sunprime Resorts kan dra nytta av Vings nya "Easy Travel".

Det kanske trevligaste med Ving Easy Travel är att man ställer upp incheckningsdiskar på hotellet några timmar före hemresan, där checkar man in sitt bagage och får sitt boardingkort och därefter kan man gå tillbaka till poolen för ytterligare några timmar i solen. Sedan är det bara att gå direkt till gaten på flygplatsen och bagaget skickas direkt till Sverige.

Dessutom får man med Easy Travel ta med 10 kg extra bagage, på destinationen åker man direktbuss till hotellet, och man får tillgång till "ombyteslägenhet" vid behov innan hemresa.

Bo på Sunwing Resort och få extra förmåner när du reser
 

twiggs

Medlem
Detta har funnits hur länge som helst. Åtminstone så länge som Sunprime i Las Palmas blev just ett Sunprimehotell. Min fru var med på invigningen; kan hända att det skett en relansering dock?
 
Detta är något som Ving har haft på sina Sunwing hotell i flera år nu. När de sedan introducerade Sunprime så ingick även de i Easy Travel konceptet. Tidigare har det bara gällt flygningar till de "stora" flygplatserna som flygs utav Thomas Cook (DK), men de kanske har utökat med de regionala flygbolagen och även till landsortsflygplatserna.
Hur som haver, reser inte mycket på charter, men sist jag gjorde det (3 år sedan) bodde jag på Sunprime i Playa D. Inglés och denna service var verkligen uppskattad. Mer bagagevikt och slippa köerna på flygplatsen.
 

Jacob

Medlem
Har inte åkt charter på över tio år, men det skickades ut som en pressrelease/nyhet, så något nytt måste det vara med det. Finn fem fel?

Lät bra i alla fall.
 

Spersboda

Medlem
Jag läste ngnstans i samband med att Novair introducerade sin charterbusinesskabin att premium är ngt som efterfrågas mer av charterresenärer.

Jag kan erkänna att jag som ganska ny småbarnförälder uppskattar charter och kan förstå varför det är så populärt - men lite mer premium skulle inte skada.
 

Dr. Miles

Expert
ANA beta-testar ett liknande system inrikes i Japan.

När du har bokat inrikes resa i Japan med ANA och du vill ta med check-in bagage, ANAs samarbetspartner(kurirföretag) hämtar ditt bagage hemma.
Du åker till avgångsflygplatsen och bagaget är redan där.
Du flyger till målet, men du inte behöver hämta ditt bagage där, utan bagaget skickas direkt till adressen som du angav vid bokningen.
 
Toppen