Senaste nytt

Ombokning av bonusresa med EuroBonus

Vänder mig till er för snabb hjälp. Jag har en awardresa snart. Hemresan går från Philadelphia till Köpenhamn över Frankfurt. Jag vill nu ändra detta till Boston - Frankfurt - Köpenhamn. Jag trodde allt var frid och fröjd men det visar sig att lufthansa inte vill boka om denna resan för att det är en genomgående resa från Philadelphia till Köpenhamn. Stämmer verkligen detta?
 

palmen

Moderator
Jag har fått samma svar på min resa nästa vecka när jag hittade lite andra flyg jag ville ta.
Gick inte att ändra utan helt ny biljett behövde bokas och avboka den första. Jag har med andra ord kvar min ursprungsbokning just nu
 

Dr. Miles

Expert
Jag använder sas eb.
I så fall bör du vända dig till SAS EuroBonus, inte till Lufthansa.
Det är dock inte tillåtet att ändra bonusresan som är bokad med SAS EuroBonus poäng EFTER du har påbörjat resan. (eller mindre än 24 timmar till avgång till första flighten)


SAS EuroBonus skrev:
3. Using points
.
.
3.7 Unless otherwise stated:
.
.

During travel
- Points cannot be transferred back after an activity has commenced, and a return trip cannot be rebooked or refunded.
- In the case of the death of a close relative, SAS will, if possible, rebook the return trip of the EuroBonus ticket. SAS reserves the right to choose the airline and itinerary for the return journey.

Membership conditions in EuroBonus - SAS
 
Last edited:
Jag vänder mig till sas, men de bara skyller på lufthansa och ville jag skulle prata direkt med lufthansa. Jag vägrar och vill att sas löser problemet. Jag åker 0930 på fredag så det brinner i knutarna! Förslag på vad jag kan göra?
 

Dr. Miles

Expert
Jag vänder mig till sas, men de bara skyller på lufthansa och ville jag skulle prata direkt med lufthansa. Jag vägrar och vill att sas löser problemet. Jag åker 0930 på fredag så det brinner i knutarna! Förslag på vad jag kan göra?

Är det ändring pga oväder eller av din personligt skäl?
Om det är pga oväder ska Lufthansa lösa ombokningsproblemet.
Men om det är bara så att du vill ändra hemresan från Philadelphia till från Boston istället (för det passar bättre för din schema), har du inte rätt att boka om bonusresan med hänvisning till SAS EuroBonus medlemskapsregler.
 
Toppen