Senaste nytt

En rapport om Arlanda VIP lounge

swede77

Medlem
Förra året fattade jag beslutet att testa Arlanda VIP lounge. Detta för att se om Arlanda VIP service var något för mig och mitt företag att använda, särskilt för resor i tjänsten eller för besökande kunder. Jag kan summera det med att säga att Arlanda VIP Service uppfyllde förväntningarna med råge. En applåd till personalen som såg till att jag fick en fantastiskt trevlig upplevelse.

Jag får beklaga att det blev så få bilder, nästa gång tar jag fler.

Resan började med att jag hämtades upp av Freys Hyrverk från mitt hotell i centrala Stockholm. Efter en behaglig resa i en Mercedes S klass skymtade jag Arlanda.

Vid ankomst till arlanda så körde vi in genom Gate 2 (En entre som bland annat används för VIP), efter en effektiv och snabb säkerhetskontroll åkte vi ut på plattan och vidare in till VIP huset där en röd matta och en så kallad VIP koordinator mötte upp.

Efter VIP koordinatorn presenterat sig och välkomnat mig så tog personalen hand om mitt baggage.Efter att ha gått in i så såg jag en liten hall utrustad med en baggage scanner. Min väska scannades och även jag. Såklart ingen kö, jag var ju den enda gästen vid detta tillfälle. :cool:

Samtidigt som jag visades runt och vi småpratade så checkades jag in, VIP koordinatorerna såg även till att jag fick en bättre plats, självklart plats 1A. Jag skulle till CPH.

Faciliteterna är utmärkta, olika rum av olika storlek, toaletter och duschar och till oh med en mini taxfree. Jättesnygg design överallt.
IMG_1914.JPG

Jag fördes därefter till mitt rum där jag skulle vänta. Ett så härligt rum, inredd som ett mysigt vardagsrum, med TV och en soffgrupp. Jag valde något att dricka och satt och tittade på TV en stund, läste lite, och sedan knackade VIP koordinatorn diskret på dörren och undrade om jag var redo att åka till planet. Absolut sade jag (Nja, jag hade nog helst velat insupa atmosfären en stund till).

Då eskorterades jag till bilen och den super trevliga personalen på VIP Service önskade mig en trevlig resa.
Färden skedde med en BMW bort till Gate, där vi tillsammans gick uppför trappan och rakt ombord på planet som väntade. VIP koordinatorn erbjöd mig att välja någon tidning innan vi skildes åt som en sista service.



. IMG_1915.JPG

Sist ombord så satte jag mig på plats 1A och dörren stängdes. Tittandes ut på BMW från Arlanda VIP Service så undrade jag när jag skulle få resa på detta sätt nästa gång.

Jag rekommenderar verkligen Arlanda VIP Service om ni antingen vill resa privat och uppleva den ultimata lyxen, eller om ni i tjänsten skulle vilja utnyttja denna proffsiga och effektiva service.

Stort tack till damerna på VIP Service. Jag kommer garanterat tillbaka
 
D

Deleted member 4971

Guest
Ja Arlanda VIP är verkligen något över det vanliga :) Vad fick du betala?
 
K

KavlingeDude

Guest
Kul att höra att det fortfarnde är "klass" på stället sedan jag lämnade det 1990 :) min tjej fortsatte dock till 1992.
 
K

KavlingeDude

Guest
Jag jobbade där under tiden jag pluggade och även till viss del under tiden då jag var doktorand. När jag var klar hade jag helt enkelt inte tid längre :)
Tjejen gick till ServiceAir (lämnade "luftis")
 

jth

Medlem
Jag skrev en reserapport om detta på flyertalk i samband med MD-80 eventet, men jag kan lägga upp några bilder här i tråden också :)
Det enda man möjligen kan klaga på då var att vi fick åka gul buss istället för svart bil men det var ju mer av logistiska orsaker!
 
Toppen