Senaste nytt

Ohio och Florida juli 2015

adhoc76

Medlem
Tänkte vara ute i god tid inför nästa år. Tänkte kombinera sol och bad-semester med besök på nöjesfält för att åka några av världens bästa berg-och-dalbanor.

Varifrån vill du börja din resa?

Stockholm

Var är din destination?

Cleveland's airport först. Sen helst Tampa, men funkar med annan flygplats i Florida också. Sen hem till Stockholm.

När vill/behöver du resa ut?

Ca mitten av juli 2015.

När vill/behöver du komma hem?

Vara hemma senast i mitten av augusti 2015.

Hur länge vill du vara borta?

Ca 3 v.

Hur många personer som skall resa?

2 vuxna

I vilken kabinklass?

Business eller Premium Economy

Med vilka flygbolag vill du flyga med?

Mindre viktigt, men helst *A.

Vad är din budget? (per person)

20.000 kr

Vad är det viktigaste för dig?
Kortare restid
Upplevelsen ombord

Vill du stanna annanstans utöver destinationen?

Som sagt - två stopp i USA, Ohio och Florida obligatoriskt. Mellanlandningar kan ske var som helst i stort sett.
 
Tänkte vara ute i god tid inför nästa år.
Du är nog lite för tidigt ute, bumpa den här tråden om några månader så är det nog lättare att hitta något.

...besök på nöjesfält för att åka några av världens bästa berg-och-dalbanor.
Cedar Point? I så fall, tänk en extra gång ifall du verkligen vill åka dit när det är sommarlov. Det förekommer väntetider på upp till 4 timmar på de mest populära åkattraktionerna då. Överväg även att flyga till Detroit istället för Cleveland.
 

ARN-MIA

Medlem
Cedar Point? I så fall, tänk en extra gång ifall du verkligen vill åka dit när det är sommarlov. Det förekommer väntetider på upp till 4 timmar på de mest populära åkattraktionerna då. Överväg även att flyga till Detroit istället för Cleveland.
Inga problem på sommaren, men du ska definitivt kosta på dig VIP-paket för 200 - 300 dollar så du slipper köerna och får en egen guide.
 

Totopez

Medlem
Det låter för mig som att en resa med den kombinationen är ganska omständlig och krånglig.
Nu vet jag inte vad som är viktigast för dig, själva berg- och dalbanorna eller parkerna i sig, eller om det är sol- och badandet som är prio ett på listan. Jag vet inte heller vilka parker du har besökt tidigare, om du jagar credits eller om du bara vill åka etc.

Jag förstår att du vill till Cedar Point, om du inte varit där förut. Men den regionen har så himla mycket mer på bara några timmars bilfärd. King's Island, Indiana Beach, Holiday World, Kentucky Kingdom, Kennywood, Canada's Wonderland, Dollywood, SfGAm och många många fler. Kör du credit whoring kan du dra in tre hundra banor på två veckor, jobbar du med mer kvalitet kan du ändå åka ett stort antal riktiga högklasscoasters på kort tid. Med bra planering kan du dra en ny stor park varje dag på en resa, men det kräver så klart bil.

Orlando är såklart en trevlig destination den med, men det är ju inte för att åka högklassiga coasters man åker dit. Parkerna är fantastiska, men du hittar många fler riktigt bra åk uppe i nordost. Jag tycker absolut att man ska besöka båda, men jag hade gjort det som två olika resor.
 
Last edited:
What @Totopez said. Är du verkligen säker på att kombinationen funkar?

Här är en karta med nämnda parker markerade https://mapsengine.google.com/map/edit?mid=zaBvQ7IS-jIs.k726dn8LhtcM

Orlando är trevligt och det finns några bra banor, men till den delen av landet ska du snarare åka för sol och bad. Fast Florida mitt i sommaren skulle jag fundera både en och två gånger på vad gäller vädret: varmt, fuktigt och orkansäsong.

Utan att ha tittat på priser föreslår jag Lufthansa till Chicago och hem från Miami, och inrikesresor med lämpligt bolag som en grundidé.
 
Last edited:
Nu har det dykt upp biljetter. Testa med ITA Matrix (ändra datumen):

Cleveland.jpg


eller Kayak (ändra datumen och testa följande flygplatser i Florida: MIA, FLL, PBI, RSW, MLB, MCO, SFB, TPA, JAX, DAB):
www.kayak.se/flights/ARN-CLE,nearby/2015-07-16/MCO,nearby-ARN/2015-08-13/business

Jag föreslår att du köper separat biljett mellan Ohio och Florida.
 
Toppen