Senaste nytt

Sökes: Orlando/Miami sommaren 2015

fcx

Medlem
Hej!

"En vän" vill ha lite hjälp att hitta sommarresan 2015 och är ute i god tid.


Varifrån vill du börja din resa?
Stockholm

Var är din destination?
Orlando eller Miami (eller annat i närheten)

När vill/behöver du resa ut?
6-9 juni 2015

Hur länge vill du vara borta?
c.a två veckor

Hur många personer som skall resa?
2 vuxna, 2 barn (eget säte)

I vilken kabinklass?
Economy (för att förtydliga, jag ska alltså INTE åka med själv)

Med vilka flygbolag vill du flyga med?
Gärna *A, men inget krav

Vad är det viktigaste för dig?
1. Att komma fram/hem enligt tidtabell
2. Pris
3. Så få segment som möjligt och inga långa layovers

Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Nej

Hittar med BA för c:a 5 600 SEK pp. Är det bästa man kan få ihop? Ska man boka nu, eller invänta lägre priser (och när ska man då slå till?)?
 

AABack2ARN

Medlem
Med tanke på att du skriver "vän" inom citattecken kan man fundera på om vad du menar ;) Men pratar vi om en vän som du vill behålla bör du (som du säkert redan räknat ut) undvika Norwegian.

Antar att du hittat priser till Miami? Orlando kräver väl flygplatsbyte i London från LHR till LGW?

Tänk på att immigrationen i Miami ofta är under all kritik (kanske löst till nästa sommar men skulle inte satsa pengar på det) och att det kanske inte är jätteskoj att köra från Miami till Orlando efter en dag i ekonomiklass. Det blir en lååång dag...

Vet inte vilka *-bolag som flyger direkt till MCO från Europa. Icelandair gör det men de ingår ju inte i någon allians whatsoever.
 

Nemo

Medlem
BA 3.900 SEK pp.
image.jpg
 

Johan_G

Medlem
Såg att Norwegian tar 4800:- för samma resa, utan incheckat bagage och mat fast med InYourDreamsLiner-upplevelse... Allt går att sälja med mördande reklam...
Åk med BA du, det verkar ju vara ett ganska oslagbart pris till Miami :)
 

fcx

Medlem
Tack för bra svar! BA för under 4000 är svårslaget.
Med "vän" menar jag någon jag vill fortsätta att vara vän med, men som ännu inte fattat att man ska svänga till vänster när man går ombord :)
 

adhoc76

Medlem
Tack för bra svar! BA för under 4000 är svårslaget.
Med "vän" menar jag någon jag vill fortsätta att vara vän med, men som ännu inte fattat att man ska svänga till vänster när man går ombord :)

4000 är ju sanslöst bra priser. Hur mycket dyrare blir det med en vänstersväng då?
 
Toppen